تجمع بزرگ ” لبیک یا حسین” هم‌زمان با دوم محرم‌الحرام و ورود کاروان امام حسین(علیه السلام ) به کربلا، در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این مراسم زائران و مجاوران حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) با شعار یا حسین و لبیک یا حسین انزجار و نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند و با اهداف امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا هم پیمان شدند.

در تجمع بزرگ عاشورائیان که عصر شنبه 1 مهرماه با شعار لبیک یا حسین در این بارگاه نورانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین میرمرشدی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: ماه محرم ماه تولید حماسه، ماه پرورش، وفاداری، ایثار و از خودگذشتگی برای خداست.

وی با بیان اینکه باید فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنیم، عنوان کرد: مادر خوب مادری است که فرزند خود را برای دین خدا تربیت نماید. محسن حججی ها که امروز سوریه و عراق را نجات می دهند با فرهنگ عاشورایی تربیت شده اند.

میرمرشدی در ادامه افزود: هنوز جوانانی مثل شهید حججی هستند که حاضرند برای امام حسین ( علیه السلام ) سر خود را بدهند. خیلی از جوانان را سراغ دارم که پس از شهادت محسن حججی کارهای ناپسند خود را ترک نموده اند.

در ادامه این همایش، مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) حاج محسن شکل ابادی با مرثیه‌خوانی خود دل‌های عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) را شور حسینی بخشید.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 − = 14