مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) از بهره برداری حرم اصلی حضرت زینب (علیهاالسلام) در نیمه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس به نقل از ایمنا: مهرداد کیهان فر اظهار کرد: طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) و ساماندهی خیابان های اطراف حرم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری عمده پروژه‌های خود را در اطراف میدان شهری تعریف کرده است، گفت: این طرح در قالب بازآفرینی شهری که سال گذشته از سوی دولت مطرح شد با هدف احداث مرکز توسعه شمال شهر اصفهان انجام می‌شود.

مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام) ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان‌دهی این منطقه «پروژه محرک توسعه» است، تقریباً بر صد هکتار از بافت فرسوده منطقه ۱۴ تأثیر گذاشته و شرایط را برای توسعه منطقه و سرمایه‌گذاری مردم و بخش خصوصی فراهم می‌کند.

کیهان فر با بیان اینکه برای سامان‌دهی بافت‌های فرسوده معمولاً پروژه‌هایی با هدف توسعه منطقه در نظر گرفته می‌شود، افزود: به دلیل اینکه منطقه ۱۴ بافت فرسوده و منشأ سکونت غیررسمی بوده است پروژه سامان‌دهی حرم و احداث میدان شهری تأثیر زیادی بر آن گذاشته و علاوه بر ایجاد شور و نشاط، تحولات اجرایی زیادی در خیابان‌ها و محلات ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم زینبیه ۳۴  هکتار است که ۳۰ هکتار آن میدان شهری و ۴ هکتار محل امامزاده و حوزه زیارتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰ هکتار یادشده که جزء معابر شهری است، شهرداری ورود پیدا کرده است.

مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام) اضافه کرد: در طرح توسعه حرم، احداث میدان شهری در کنار زیارتگاه با رویکرد باز آفرینی شهری و ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان در دستور کار است.

وی از احداث ۱۳ پروژه در اطراف میدان شهری توسط شهرداری خبر داد و گفت: همه این پروژه‌ها، خدماتی و زیرساختی است که کمبود سرانه‌های منطقه ۱۴ را جبران کرده و کیفیت زندگی در این منطقه را ارتقاء می‌دهد.

کیهان فر ادامه داد: فاز اول عملیات اجرایی حرم حضرت زینب (علیها السلام) در روزهای پایانی سال ۹۶ با تکمیل اسکلت نهایی گنبد و مناره‌ها به پایان رسید و بعد از عید مرحله سفت‌کاری حرم اصلی آغاز شد و با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم در نیمه سال ۹۷ حرم اصلی حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) به بهره‌برداری برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + = 17