معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با حضور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) از فعالیت های این بارگاه نورانی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، مرتضی رشیدی در حاشیه این بازدید، اظهارکرد: برای افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش معضلات اجتماعی باید اقدامات بیشتری انجام شود، البته در این راستا از ارایه آموزش‌های فرهنگ شهروندی نباید غافل شد.
وی افزود: با توجه به مستعدبودن منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، باید تمام بسترها و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی را بکارگیریم تا حاشیه متن را تحت تاثیر قرار ندهد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آستان مقدس حرم حضرت زینب(علیهاالسلام) می‌تواند به یکی از بهترین فضاهای فرهنگی شهر تبدیل شود، گفت: در این مکان مقدس می‌توان در قالب فرهنگسرا به مردم خدمات فرهنگی ارایه کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حرم مطهر حضرت زینب(علیهاالسلام) ظرفیت مناسب برای برگزاری گردهمایی‌های بزرگ ۴۰ تا ۵۰ هزار نفری و خلق رویدادهای فرهنگی مردمی وجود دارد؛ ادارات وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان آماده همکاری تنگاتنگ با مدیریت این امامزاده واجب التعظیم است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دوران ساخت فرهنگسرا و دعوت از مردم برای حضور در این مراکز به پایان رسیده است، گفت: ما باید به دل محلات شهر برویم و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی شهروندان را برای استفاده از این برنامه‌ها جذب کنیم.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اظهارکرد: به منظور کاهش معضلات اجتماعی بخش‌های مختلف سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ظرفیت‌های بالقوه این آستان استفاده خواهد کرد.
رشیدی از تشکیل کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: در این کمیته پنج منطقه شهر اصفهان از جمله منطقه ۱۴ درگیر شده و برای سال آینده برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته که سیاست‌گذاری برای اجرای آنها در حال انجام است تا رویدادهای جامع و مشترکی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه داشته باشیم؛ البته گروه مخاطب هدف ما در برنامه‌های فرهنگی کودکان، نوجوانان و بانوان هستند.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امکانات فرهنگی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، همچنان مطلوب نیست، گفت: در این منطقه ظرفیت مردمی نهفته باقی مانده که باید با حضورمان این ظرفیت‌ها را شناسایی، نقاط ضعف را به قوت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا محله‌هایی با نشاط به دور از آسیب‌های اجتماعی بسازیم.
وی با بیان اینکه روز پنج شنبه این هفته نشست بازسازی روابط آسیب دیده همسران ویژه بانوان در آستان مقدس حضرت زینب(علیهاالسلام) با حضور دکتر حبشی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه در ادامه سلسله برنامه‌هایی است که در مناطق محروم و مستعد آسیب برگزار خواهد شد.
آستان مقدس حرم حضرت زینب (علیهاالسلام) مرکز ثقل برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌ها به ویژه بانوان

حجت الاسلام محسن صادق زاده در این بازدید اظهارکرد: آستان مقدس حرم حضرت زینب (علیهاالسلام) مرکز ثقل برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌ها به ویژه بانوان است

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام) با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این امامزاده لازم التعظیم بر اساس یک هدف‌گذاری انجام می‌شود، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «همه بقاع و امامزادگان باید قطب فرهنگی شود»، برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

وی ادامه داد: این بارگاه نورانی این ظرفیت را دارد که بعد از حرم حضرت امام رضا(علیه السلام) در شهر مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه(علیهاالسلام) در شهر مقدس قم، حرم حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در شیراز، حرم شاه عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) در شهر ری، به قطب پنجم زیارتی کشور تبدیل شود.

عضو هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب(علیهاالسلام) با بیان اینکه طرح‌های توسعه منطقه برای ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۴ است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به چشم‌اندازهای ترسیم شده برای این آستان مقدس دست پیدا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روز پنج شنبه ۲۰ دی ماه نخستین نشست بازسازی روابط آسیب دیده همسران ویژه بانوان در این بارگاه نورانی با حضور دکتر حبشی برگزار می‌شود که از عموم علاقمندان دعوت می شود با حضور خود بر غنای این برنامه بیفزایند.

حجت الاسلام صادق زاده تصریح کرد: امسال شورای سیاست گذاری تجمعات بزرگ مردمی اصفهان تصمیم گرفته که در روز شهادت حضرت زهرا(علیهاالسلام)، آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) مرکزیت تجمع هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 − = 31