حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان همزمان با آخرین شب ماه ذی القعده و در شب شهادت نهمین امام رحمت، حضرت جوادالائمه (علیه السلام) به سوگ نشست.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شب شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (علیه السلام) برای عرض تسلیت و تسلای دل داغدار امام زمان (ارواحنافداه) خود را به این بارگاه نورانی رساندند و با برپایی مراسم‌های عزاداری در سوگ این امام همام اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام محمدصادق دوائی در ویژه برنامه شب شهادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) در جمع عموم زائران و سوگواران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان اظهار داشت: مبتلا شدن به گناهان، لذت عبادت را از بین می برد و وقتی روح و جسم مبتلا به گناه شد، دیگر لذت عبادت برای انسان نیست.

وی با تأکید بر اینکه نصیحت گر خودتان باشید، عنوان کرد: فضیل بن عیاض یک راهزن و دزد و یک عنصر خطرناک بود که پس از شنیدن نوای قرآن عرض کرد: خدای من! چرا، وقت آن رسیده است. برگشت و توبه کرد و یکی از بزرگان عرفان و یکی از مشایخ اهل معرفت شد.

حجت الاسلام دوائی در ادامه خاطرنشان کرد: خدواند براساس حكمت و قدرت خود، توفيق بندگی و عبادت را از كسانی كه بر گناه اصرار می‌ورزند، سلب می‌كند و اگر انسان در رسيدن به خداوند از گناه پرهيز نكند، خدواند توفيق انجام اعمال خوب را از او می‌گيرد.

در ادامه این مراسم، مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کربلایی علیرضا روانبخش به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت ابن‌الرضا (علیه السلام) پرداخت.

همچنین در این مراسم خادمان حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) با حضور در مراسم سوگواری حضرت جوادالائمه (علیه السلام) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) زائرین و مجاورین این بارگاه نورانی را سرمست از بوی خوش حرم مطهر رضوی ساختند و دلهای عاشق را از راه دور روانه حرم مطهر امام هشتم (علیه السلام) کردند.

گفتنی است این مراسم با همکاری مجموعه فرهنگی حدیث عشق اصفهان برگزار شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 + = 73