همزمان با عید الله اکبر، عید امامت و ولایت، عید غدیر خم حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان غرق شادی و سرور بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس،به همین مناسبت خیل عظیمی از زائران و مجاوران با حضور خود در حرم مطهر خواهر بزرگوار حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) عید غدیر را در حرم این امامزاده واجب التعظیم جشن گرفتند.

در شب ولایت حضرت علی (علیه السلام) صحن و سرای این بارگاه نورانی میعادگاه زائران و عاشقانی بود که برای عرض تبریک جشن ولایت و امامت به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) و دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر (علیهم السلام) مشرف شده بودند.

حجت الاسلام سید عبدالله میرعلایی در ویژه برنامه روز عید غدیر عنوان کرد: نهج البلاغه بعد از قرآن و سنت نبوی بزرگترین مرجع تاریخی برای تعالیم اسلامی است که پس از قرآن برترین تجلی بلاغت است.

ایشان با اشاره به مهجوریت نهج البلاغه در جامعه امروزی ابراز کرد: نخبگان علمی و فرهنگی باید تمام تلاش خود را برای از مهجویت در آوردن این کتاب و تبدیل آن به کتاب زندگی به کار برند تا دستور العمل‌های مولای متقیان علی(علیه السلام) در جامعه عملیاتی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کلید رفع مشکلات جامعه در تفسیر حکمت‌ها و آموزهای نهج‌البلاغه است و افرادی که دغدغه زندگی مردم را دارند بایستی به سراغ این کتاب ارزشمند بروند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: جرج جرداق یکی از نویسندگان مسیحی است که 200 بار کتاب نهج‌البلاغه امیرالمومنین(علیه السلام) را مطالعه کرد و کتابی درباره امیرالمومنین (علیه السلام) نوشت و با نوشتن این کتاب در همه جهان فریاد زد که علی بزرگ‌مرد عدالت انسانی در جهان است.

وی افزود: آیات قرآن کریم نیز چون آیه ولایت (آیه 55 سوره مائده) و نیز سوره مبارکه‏ انسان و هل أتی گواه انفاق، ایثار، جود و سخاوت حضرت علی (علیه السلام) و خانواده بزرگوارش است.

در ادامه مراسم جشن عید غدیر حمید بصیرت ذاکر و مداح اهل بیت (علیهم السلام) به مدیحه سرایی در وصف این عید سعید و مولای متقیان و امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) پرداخت.

قرائت زیارت امین الله و شعرخوانی علی مردی پور نیز از دیگر ویژه برنامه‎های حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در این روز مبارک بود که از ساعت 5:30 عصر برگزار ‎شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

45 + = 47