نماز طلب باران صبح امروز ( جمعه ) 24 آذرماه با حضور گسترده مردم اصفهان به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، به دنبال خشکسالی‌های پی‌درپی، مردم مومن و خداجوی شهر اصفهان با اقامه نماز استسقاء و دعا و مناجات به درگاه الهی، از خداوند متعال طلب نزول باران کردند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این نماز با بیان اینکه ما در حالت دعا باید استکانت روح داشته باشیم، عنوان کرد: اینکه در خطبه های نماز توصیه به تقوا لازم است انجام بگیرد برای این جهت است که هم گوینده و هم شنونده به انجام دستورات الهی و ترک گناه سفارش می شوند، اما این سفارش در نماز استسقاء مقداری بزرگ تر است علت آن هم این است که باران رحمت الهی در هر شهری تعداد قطراتش هر سال یکسان است و وقتی مردم گناه می کنند خدای متعال ابرها را پراکنده می کند و به جاهایی که مفید نباشد، می برد.

وی در ادامه افزود: گاهی افرادی که ایمانشان ضعیف است می گویند چرا فلان کشور که دین ندارند آن جا باران می آید. خوب آن ها وقتی دین ندارند بنا نیست که خدای متعال آن ها را مجازات کند. خدای متعال هر کسی به اندازه درک و عقلش او را مجازات می کند، خدای متعال هیچ گاه یک عالم را با یک جاهل یکسان مجازات نمی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لباسی که ما بعد از خارج شدن از نماز بر می گردانیم دو نکته دارد، خاطرنشان کرد: شهید ثانی می فرماید نبی مکرم اسلام ( صلی الله علیه و اله و سلم ) برای شکستگی دل این کار را انجام دادند و ما هم به آن بزرگوار تأسی می کنیم و این عمل را انجام می دهیم و یکی هم برای تفعل تحول است یعنی همانطوری که ما لباس خود را برمی گردانیم حال خشکسالی ما نیز ان شاءالله برگردد.

ایشان با اشاره به آیه « وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَي الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً »، تصریح کرد: خدای متعال در این آیه می فرماید: اگر در راه خدا استقامت داشته باشند ما قطعاً آب فراوان به آن ها خواهیم داد و راهش این است که مردم در مسیر دین بایستند و بر این راه استقامت داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در ادامه آیه می فرماید: و هر کس از یاد پروردگارش روى برگرداند، خدا او را به عذابى که فراز آید و بر او چیره شود، مبتلا خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز استسقاء با اشاره به آیات سوره نوح ( علیه السلام )، افزود: حضرت نوح ( علیه السلام ) وقتی که می خواست مردم را به استغفار تشویق کند می گفت اگر استغفار کنید خدا برای شما باران نازل می کند، نهرهای شما را پر آب می کند و باغ های شما را سر سبز می کند.

حضرت آیت الله مهدوی با بیان اینکه اگر کسی به قرآن اعتقاد داشته باشد بداند یک یا الله جواب دارد، عنوان کرد: در روایت هست که اگر نماز باران خواندید اما مصلحت نبود و باران نیامد ناامید نشوید و مجدداً نماز باران بخوانید. اگر کسی به قرآن اعتقاد داشته باشد بداند یک یا الله جواب دارد تا چه رسد به اینکه جمع مومنین در این هوای سرد و با دل شکسته دور هم جمع شده اند و استغفار می کنند اما بدانید این کافی نیست.

در ابتدای این مراسم مردم متدین و زائرین بارگاه نورانی خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) هم نوا با حاج مجید ربانی زیارت آل یس را زمزمه کردند و با توسل به امام زمان ( ارواحنافداه ) دست نیاز به سوی معبود خود دراز کرده و از خدای خود طلب باران الهی را نمودند.

همچنین در این مراسم گروه تواشیح سلاله النبی به اجرای برنامه پرداخت.

گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام رضا صادقی؛ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی شیروانیان؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان، علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری، علما و جمعی از مسئولین شهر اصفهان حضور داشتند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکی کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 77 = 85