همزمان با دهه کرامت و در آستانه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش تکریم و بزرگداشت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این همایش که چهارشنبه شب 27 تیرماه برگزار شد، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با بیان اینکه محبت اهل بیت (علیهم السلام) اجر رسالت رسول (صلوات الله علیه) است، عنوان کرد: خداوند در آیه 23 سوره شوری به پیامبر(صلوات الله علیه) فرمان می‌دهد و می‌فرماید: قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَة فِي الْقُرْبَى ؛ بگو هیچ مزد و اجری از شما جز مودت در خویشان نمی‌خواهم.

وی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت (علیهم السلام) را خداوند در دل های شیعیان گذاشته است، گفت: به زیارت اهل بیت (علیهم السلام) و ذراری آن ها چه بی واسطه و چه با واسطه بروید. هر موقع انسان به زیارت یکی از ذریه حضرت زهرا (علیهاالسلام) مشرف می شود تمام غم هایش فراموش و سبک می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با تأکید براینکه خداوند به ذراری اهل بیت (علیهم السلام) هم مقام شفاعت داده است، خاطرنشان کرد: امام رضا (علیه السلام) در حدیثی می فرمایند: دیدار اولاد ما عبادت است. ایشان در ادامه این روایت می فرمایند: دیدار همه اولاد پیامبر (صلوات الله علیه) عبادت است تا زمانی که از راه او و دین اسلام منحرف نشده و خویشتن را به گناه و معصیت آلوده نکرده باشند.

وی در ادامه با اشاره به مقام و شخصیت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام)، گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر در سلسله روات سخن پیغمبر در روز غدیر خم که فرمودند: « مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ » نام حضرت زینب صغری آمده است که علمای حدیث شناس می گویند این زینب صغری همان است که در منطقه ارزنان مدفون است که این منطقه ارزنان هم اکنون به اصفهان متصل شده و به خاطر وجود مبارک حضرت زینب (صغری) بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) نام زینبیه بر آن شهرت یافته است.

در ادامه این مراسم خادمان حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) زائرین و مجاورین این بارگاه نورانی را سرمست از بوی خوش حرم مطهر رضوی ساختند و دلهای عاشق را از راه دور روانه حرم مطهر امام هشتم (علیه السلام) کردند.

همچنین در این همایش حاج مجید ربانی اشعاری را در مدح حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) و امام رضا (علیه السلام) خواند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 27 = 31