همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار ‌شد

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در اولین روز از ماه محرم، مادران به همراه فرزندان خود در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) حاضر شدند و اعلام کردند که آمده اند تا کودکان خود را برای دفاع از اسلام و حریم ولایت فقیه با شعور حسینی پرورش داده و فدای خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و ولایت و نذر یاری قیام صاحب‌الزمان (ارواحنافداه) کنند.

در این مراسم مادران فرزندان شیرخواره خود را در آغوش گرفته و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود عشق به خاندان عصمت و طهارت (علیه السلام) را به فرزندان خود آموختند. آنها با برتن کردن لباس های متحدالشکل و بستن سربندهایی با نام مبارک حضرت علی اصغر (علیه السلام) بر سر فرزندان خود، یاد مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان بویژه سرباز شش ماهه دشت کربلا را زنده نگه داشتند.

در این مراسم که عصر جمعه 31 شهریور و با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (علیه السلام) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه خانواده نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی فرزندان دارد، گفت: اگر فرزندان ما مبتلای به آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی و جنسی بشوند معلوم است که آن ها تربیت دینی نخواهند شد. همه شما آرزو دارید فرزندانتان حسینی باشند.

دهنوی به آغاز تربیت فرزندان پیش از تولد آنان اشاره کرد و افزود: ازدواج آگاهانه پدر و مادر و هماهنگ بودن آنان در زندگی مشترک از ایجاد اختلاف در محیط خانه جلوگیری کرده و فرزندان متولد شده در این خانواده‌ها کمتر دچار تعارض و تضاد درونی می‌شوند.

وی تضاد درونی را عاملی جدی در شکل‌گیری ناهنجاری‌های اجتماعی فرزندان بیان و تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع تربیتی فرزندان و تضمین سلامت زندگی اجتماعی آنان، پدران و مادران باید با فداکاری و گذشت به اختلافات خود پایان دهند.

نویسنده کتاب «گلبرگ‌های زندگی» ابراز محبت والدین به یکدیگر در مقابل فرزندان را بلامانع دانست و یادآور شد: اسلام و روایت‌های دینی محدودیت‌هایی را برای این‌گونه رفتار والدین بیان کرده است که رعایت آن‌ها، سلامت روحی و جسمی فرزندان در سن نوجوانی و بلوغ را تأمین می‌کند.

دهنوی، فضای مناسب خانه و توجه به معنویات در محیط زندگی را از دیگر عوامل اثرگذار در تربیت فرزندان بیان کرد و گفت: استفاده از تصاویر و نمادهای نامناسب در چیدمان منزل موجب تحریک احساسات ذاتی و غریزی فرزندان می‌شود و والدین باید برای معنوی بودن فضا و از بین بردن عوامل محرک در خانه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در مقابل همسالان خود به همانندسازی، الگوپذیری و تقلید می‌پردازند، افزود: سلامت محیط‌های اجتماعی همچون مدرسه، آموزشگاه و سالن‌های ورزشی که فرزندان مدت زمانی از وقت خود را در آن صرف می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این همایش مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) حاج محمد هویدا با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین (علیه السلام) و رنج های فرزندان سید الشهدا (علیه السلام) به عزاداری پرداخت و مادران با حزن و اندوه به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم بانو رباب همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند و برای تربیت حسینی فرزند خود دعا کردند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 3