%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d9%87%db%8c%d8%a6%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b0%d9%87%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%a8-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85

ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان در دهه اول محرم از سوی مدیر اجرائی آستان مقدس تشریح شد.

بهزاد صبری، گفت: متاسفانه برخی از اعمال و آیین‌هایی که در جهت پاسداشت و بزرگداشت حماسه حسینی توسط عزاداران و مداحان اجرا می‌شود، ما را از فرهنگ واقعی عاشورا دور می‌کند و عمل به توطئه دشمنانی است که تلاش دارند از قدرت حقیقی و نقش سازنده مجالس و آیین های عزاداری بکاهند.

وی افزود: باید با درایت برای ایجاد شور همراه با شعور حسینی و افزایش فهم و بینش عموم مردم به ویژه جوانان نسبت به موضوع قیام امام حسین (علیه السلام) و اهداف آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیر اجرائی آستان مقدس با بیان اینکه امسال پیش بینی می کنیم بیش از 300 هیئت مذهبی به حرم مطهر مشرف شوند، بیان کرد: تلاش داریم تا بیش از گذشته زمینه تعامل و حضور هیئت های مذهبی به حرم مطهر را فراهم کنیم.

صبری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های سخنرانی و بیان معارف در این ایام، تصریح کرد: جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان حوزه و دانشگاه برگزار می شود که به تبیین آموزه های حسینی، نقش و آثار قیام امام حسین (علیه السلام) خواهند پرداخت.

بهزاد صبری در ادامه خاطر نشان کرد: همایش « لبیک یا حسین » در روز سه شنبه 13 مهر ماه ( همزمان با دوم محرم 1438 ) از ساعت 3 بعد از ظهر با سخنرانی حجت الاسلام دکتر لقمانی و مرثیه سرایی حاج محمد هویدا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همایش « بزرگ شیرخوارگان حسینی » در روز جمعه 16 مهر ماه از ساعت 3 بعد از ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی و روضه خوانی حاج رسول میرباقری و کربلایی حمید رضا رجبی برگزار می شود.

بهزاد صبری در ادامه گفت: روزهای تاسوعا و عاشورا که اوج عزاداری‌های محرم در آنها اتفاق می‌افتد روزهای پر شور و حالی هستند. در این روزها جمعیت درحرم و خیابان‌های اطراف موج می‌زند و از هر سویی صدای طبل و زنجیر و نوحه به گوش می‌رسد. ویژه برنامه‌های این روزها هم ویژه هستند. به همین مناسبت حرم مطهر در این روزها میزبان هیئات مذهبی است. اما نقطه اوج اين روزها، ظهر عاشورا است كه خيل عظيم مشتاقان كربلا نماز جماعت ظهر و عصر را به ياد عاشوراي ۶۱ در صحن و سراي حرم مطهر حضرت زينب ( عليها السلام ) اقامه خواهند کرد.

مدیر اجرائی آستان مقدس ادامه داد: «همایش بزرگ رهروان زینبی» به منظور تبیین حادثه عاشورا و حوادث پس از آن، ویژه بانوان در روز جمعه 23 مهر ماه همزمان با ۱۲ محرم از ساعت 3 بعد از ظهر با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقامیری و مرثیه سرایی حاج مهدی سلیمی، از جمله دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در ایام محرم 1438 است.

صبری خاطرنشان کرد: «همایش بزرگ رهروان زینبی» در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان به عنوان بقعه شاخص و برتر استان با حضور مسئولین اداره اوقاف استان اصفهان برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به برپایی « خیمه های معرفت » در ایام محرم الحرام، افزود: غرفه ویژه کودکان، غرفه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی، نماشگاه فروش محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه و نمایشگاهی با موضوع امام حسین ( علیه السلام ) در دهه اول محرم از ساعت ۱۸:۳۰ الی 22:30 و ویژه برنامه شام غریبان در حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) برقرار می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1