آیین تکریم و معارفه مدیران جدید اجرایی و طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان صبح امروز –شنبه 21 مهرماه- در سالن اجتماعات بارگاه نورانی حضرت زینب (علیهاالسلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این آئین که مسئولین اجرایی منطقه 14 و شهر اصفهان حضور داشتند، محمدصالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء با اشاره به  نامه ۴۵ نهج البلاغه گفت: کسی که معتقد به شیعه بودن است باید ۴ ویژگی ورع، اجتهاد، عفت و سداد را داشته باشد.

وی ادامه داد: ورع داشتن به معنای عرف آن که از کلام امام صادق (علیه السلام) گرفته شده است یعنی پرهیز از شبهات و امور مشکوک و یا پیشگیری، به طور مثال اخباری به ما می رسد که از صحت آن اطمینان نداریم، نمی‌دانیم شنیدن یک آهنگ خاص مشکل شرعی دارد یا نه، غذایی که حلال است اما نسبت به طیب و طاهر بودن آن شک داریم و … اینها شبهاتی است که بهتر است انسان نسبت به آن ورع داشته باشد و تلاش کند از آنها دوری کند.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء با تأکید بر اینکه دومین ویژگی یک شیعه در این نامه اجتهاد عنوان شده است بیان داشت: اجتهاد به معنای پر کاری است، جامعه شیعه جامعه‌ای است پر کار است و تلاش مضاعف در آن وجود دارد، بر اساس آیه ۶۵ سوره انفال انتظار خداوند از ما مومنان این است که هر مومن به اندازه ۱۰ کافر راندمان کاری، پشت کار، تلاش داشته باشد.

وی ویژگی سوم یک شیعه از نگاه امیر المومنین (علیه السلام) را عفت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: عفت یعنی پسنده کردن به کم که این موضوع در تمامی ابعداد اخلاقی و انسانی است، مومن باید در کلام، چشم و تمامی مباحث روزانه است.

محمدصالح طیب‌نیا در پایان تصریح کرد: ویژگی چهارم سداد است به این معنا که کار بسیار عالی و بدون عیب و یا به عبارتی کیفیت بالا است، از نگاه کلان آفت پر کاری پایین آمدن کیفیت است که این موضوع از نگاه حضرت رد شده و حضرت می‌فرمایند مومن در حالی که پر کار است باید به فکر کارهای با کیفیت نیز باشد.

طیب نیا با بیان اینکه طرح جامع حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در نوع خود یک طرح کم نظیری است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) از صدها سال قبل ملجأ و پناهگاه مردم این منطقه بوده است به خصوص با عنایتی که مرحوم شیخ عباس قمی به این بارگاه نورانی پیدا کرد و سپس علمای اصفهان با سفارش ایشان به تکریم این امامزاده واجب التعظیم پرداختند.

در ادامه این آئین حجت الاسلام مهدی طاهری؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به آیه « قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی» تصریح کرد: فلسفه وجوی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت (علیهم السلام) و اسلام ناب محمدی است.

در پایان این آیین از زحمات بهزاد صبری و مهرداد کیهانفر قدردانی و به جای ایشان حجت الاسلام محسن صادق زاده به سمت مدیر اجرایی و سید علیرضا بخشی به سمت مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان منصوب شدند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

90 − = 89