img_5780

اجتماع بزرگ رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از بانوان مومن و انقلابی همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، اجتماع بزرگ رهروان زینبی عصر امروز ( جمعه ) 23 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام صادقی؛ مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل پور؛ رئیس اداره اوقاف ناحیه 1 شهرستان اصفهان، آقای حسین زاده، بازرس اداره اوقاف کل کشور، خانم حسینی؛ مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان، جمع کثیری از بانوان مومن و انقلابی و خانواده های شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب کبری ( علیها السلام ) در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) برگزار شد.

در این اجتماع که با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (علیها السلام) برگزار شد، حجت الاسلام سید حسین آقامیری بیاناتی پیرامون سبک زندگی اسلامی و شخصیت حضرت زینب ( علیها السلام ) بیان نمود.

حجت‌الاسلام آقامیری در این اجتماع با اشاره به آیه « وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ »، اظهار کرد: جهاد اول «جهاد اصغر» است که محدود به زمان جنگ نظامی است، مثل جنگ در سوریه که بعضی فکر می کنند به ما ربط ندارد اما طبق روشنگری های فرمانده ی کل قوا که فرمودند اگر ما نجنگیم باید در کرمانشاه بجنگیم، امروز بچه های ما غیرت و همت به خرج دادند و خاکریز را آن طرف مرز زدند.

وی افزود: گرچه زنهای ما در این جهاد حضور مستقیم ندارند اما حضورشان کلیدی است، اگر مادر از فرزند و همسر دل نکند بچه جنگ برو نیست. مجاهدتر از شهدای حرم، اهل بیت او هستند که از او دل کندند. در جهاد اصغر گرچه خانمها مستقیم شرکت نمی کنند اما اگر زن دل نکند، مرد با چه امیدی می تواند برود؟

آقامیری با بیان اینکه جهاد اکبر، جهاد با نفس اماره است، خاطرنشان کرد: جهاد اکبر زن و مرد نمی شناسد و جهاد با «نفس اماره» است و به همه مربوط  است. بعضی ها مراقب هستند و نمی گذارند نفس اماره بر عقلشان غلبه کند، هُشیار باشید تنها به اینکه امروز از این هیات به آن هیات برویم نباید اکتفا کرد، برای مبارزه با بی حجابی نیاز نیست بی حجاب ها را جمع کنید، چادری ها خوب عمل کنند بی حجابی ریشه کن می شود.

حجت الاسلام سید حسین آقامیری با اشاره به آیه « فَلا تُطِعِ الْکافِرينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبيراً » افزود: امروز ما در سوریه ان شاءالله پیروز می شویم اما جهاد اصلی ما جهاد فرهنگی است؛ زینب کبری تنها برای حاجت گرفتن نیست، حضرت رقیه برای سفره انداختن نیست، جهاد اصلی جامعه ما جهاد کبیر است، و امروز دشمن خانواده را هدف گرفته است.

وی با ابراز تاسف گفت: چرا باید آمار طلاق ما اینقدر زیاد بشود؟ گفتگوی زن و شوهر در خانواده و تحکیم رابطه و مطالعه خانم ها برای مدیریت زندگی به فرج امام عصر (ارواحنافداه) کمک خواهد کرد. جهاد کبیر یعنی لباس خوبت را و عطر خوبت را برای همسرت در خانه استفاده کن. زنی که بداخلاقی می کند و به خود نمی رسد و حرف عاشقانه بلد نیست مرد را از خود دور و پایه زندگی را سست می کند.

او تاکید کرد: امروز ایران ام القرای جهان اسلام است، بعد از انقلاب آمار عزاداری ها در دنیا بیشتر شده و این به خاطر صرف هزینه هایی است که در این راه می شود و منجر می شود دختری شیعه شود که پدرش بزرگترین تولید کننده مشروبات الکلی در دنیاست. اسلام محور زندگی را زن می داند و اگر می گوید مسایل مالی را با زن مطرح نکنید دلیلش این است که روحیه ی زن لطیف است و نباید درگیر این مسایل شود و این به معنی عدم صلاحیت زن نیست.

وی عنوان کرد: زن هایی که توقع بی جا از همسران دارند عبادتشان قبول نیست، اگر می خواهید مثل زینب در مقابل دشمن بایستید باید به معنی واقعی کلمه جهاد کبیر کنید و باید مراقب خانواده ی خود باشیم. غربی ها دلشان برای ما نمی سوزد و اگر در این جهاد پیروز شویم چشممان به جمال آقا روشن خواهد شد.

حجت الاسلام آقامیری با تأکید بر اینکه از خرید کتابهای تربیت فرزند با نویسنده های غربی بپرهیزید، خاطرنشان کرد: کتاب «مفاتیح الحیاه» اثر آیت الله جوادی آملی و کتاب «تربیت فرزند» شهید بهشتی از نمونه های خوب کتاب هایی هستند که زنان ما باید مطالعه کنند.

همچنین در این اجتماع حاج مهدی سلیمی بر مصائب حضرت زینب (علیها السلام ) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.

در پایان این همایش میثاق‌نامه حضرت زینب کبری ( علیهاالسلام ) توسط خانم علی نژاد قرائت شد و پس از هر بند ندای لبیک یا زینب ( علیها السلام ) توسط بانوان مومن و انقلابی در صحن حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) طنین‌انداز شد.

گفتنی است، در این همایش، بانوان طومار ۵۰ متری با عنوان میثاق نامه با حضرت زینب کبری (علیها السلام) امضاء کردند. این میثاق‌نامه با محور تبعیت از ولایت با تأسی از حضرت زینب (علیها السلام)، رعایت حفظ حجاب در جامعه اسلامی، تربیت فرزندان صالح، وفاداری به آرمان‌های شهدای والامقام کربلا و دفاع مقدس و استکبارستیزی نگاشته شده بود.

لازم به ذکر است در این مراسم باشکوه از خانواده شهید مهدی اسحاقیان و شهید یحیی براتی از شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب کبری (علیها السلام) تجلیل شد.

در حاشیه اجتماع بزرگ رهروان زینبی، غرفه نقاشی ویژه کودکان، غرفه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی و غرفه همه واقف باشیم دایر بود.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

img_5809

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 14 = 17