همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، آیین های احیای سومین شب از لیالی پرفیض قدر با حضور پر شور زائرین و مجاورین در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این آیین معنوی مردم روزه دار با برسرگذاشتن قرآن و خواندن دعاهای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و قرائت قرآن به درگاه خدا راز و نیاز کردند.

مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه رمضان با قرائت آیاتی از قرآن کریم و زیارت عاشورا آغاز شد و سپس دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد نریمانی، حاج سید احمد میرلوحی و حاج احمد رستمی زمزمه شد و سپس کربلایی مجتبی ایروانی در رثای امام حسین علیه السلام مرثیه سرایی کرده و زائران و مجاوران افزون بر راز و نیاز با معبود، عشق و ارادت خویش را به سیدالشهدا ( علیه السلام ) به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم معنوی پس از قرائت ادعیه و مرثیه سرایی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی دیانی به ایراد سخن پرداخت و حاج محمد رضا دیانی مراسم احیاء و قرآن سر گرفتن را اجرا کرد و شرکت کنندگان همچون نگینی در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) با نداهای الغوث الغوث و الهی العفو، الهی العفو، صحنه های با شکوه معنوی و به یادماندنی از عشق مخلوق به خالق را به نمایش گذاشتند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81 + = 90