آئین اختتامیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بسیج، شهرداری و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد.

در سال 96 بیش از 15 هزار نفر در کل استان از طرح‌های اوقات فراغت استفاده کردند

حجت‌الاسلام رضا صادقی؛ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف تعامل و همکاری بین خود را در این طرح نشان دادند، در سال‌های اخیر قدم‌های مؤثری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بیش از 15 هزار نفر در کل استان از طرح‌های اوقات فراغت استقبال کردند، افزود: برنامه‌های فرهنگی و تفریحی که در بقاع متبرکه برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت و مفتخریم که در سه حوزه قرآن، امام زادگان و اوقاف فعال هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: امروز 31 نفر از فعالان در طرح غنی سازی اوقات فراغت تقدیر شدند،

صادقی با بیان اینکه در ترویج فرهنگ عاشورایی امام حسین ( علیه السلام ) و زنده نگه داشتن اسلام بقاع امام زادگان مؤثر بوده است، پرداخت و تاکید کرد: همه شبکه‌های تلویزیونی علیه شیعه و انقلاب اسلامی کار کرده‌اند، ما نیز باید در جهت جامه عمل پوشاندن به فرمایش رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع امام زادگان، تلاش کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان گفت: امیدواریم از طرح سازمان اوقاف و امور خیریه استقبال شود و در جهت پیشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه قدم برداریم.

فعالیت های فرهنگی هنری مساجد برای جذب جوانان به مسجد است

در ادامه این آیین حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی؛ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های گسترده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان، گفت: گردهم آمدن دستگاه‌های مختلف بدون نگاه‌های سیاسی و جناحی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد یک اقدام ارزشمند است.

وی در ادامه افزود: انتقال مفاهیم و مبانی فرهنگی به نسل‌های دیگر و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه است، دغدغه مشترک همه این است که چه برنامه‌هایی پایه‌گذاری شده و از چه قالب‌هایی استفاده شود تا بتوانیم این دغدغه را برطرف کنیم و اوقات فراغت جوانان را با مبانی فرهنگی و هنری پر کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد فضای آرامش بخش و معنوی در مساجد برای نوجوانان و جوانان، اظهار کرد: صرف اینکه تعداد زیادی از جوانان در مسجد حاضر شوند و ورزش کنند خوب نیست، بلکه اینکه حضور آنها در مساجد به بهانه ورزش و سرگرمی و جذب مسجد شدن هدف از برنامه‌هایی از این دست است.

وی اعتقاد به آخرت و قیامت را گره گشای مشکلات جامعه نظیر حجاب عنوان کرد و گفت: وقتی شخص به یقین رسیده باشد در هرکجای دنیا که باشد اهتمام به دین دارد و نیازمند اجبار در مسائل نیست. انسان موظف است تمام تلاش خود را به کار بگیرد برای رسیدن به نتیجه ولی موظف نیست که حتما به نتیجه برسد بلکه باید تمام تلاش خود را به کار گرفته باشد و تسلیم خداوند باشد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به ایجاد موج عدم رضایتمندی در جامعه، عنوان کرد: باید به جوانان و نوجوانان یاد بدهیم که خداوند از ما تلاش می‌خواهد و مأمور به این نیستیم که بهترین نتایج ممکن را بگیریم، بلکه باید هرکسی تمام توان و تلاش خود را به کار بگیریم، اینطور نیست که همه ما بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم بلکه وظیفه ما این است که رضایت خداوند را در نظر داشته باشیم و تمام تلاش خود را در راستای جلب رضایت خدا به کار بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید حججی را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در دیداری که با خانواده این شهید بزرگوار داشتیم همسر وی اخلاص در عمل و احترام به والدین را از ویژگی‌ها و علل دست یابی به مقام بزرگ شهادت عنوان کردند و این موضوعی است که همه ما باید در فعالیت‌های خود به آن دقت داشته باشیم.

کانون های مساجد اصفهان میزبان ۲۵۰ هزار نفر در فصل تابستان

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در آیین اختتامیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهارداشت: هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان در فصل تابستان مجری طرح اوقات فراغت آسمانیها بوده اند.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تابستان امسال میزبان 250 هزار نفر در طرح اوقات فراغت آسمانیها بوده اند که در بین آمار سایر نهادهای فرهنگی استان جایگاه مهمی داشته که جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان از برنامه های این مراکز در فصل تابستان استفاده کرده اند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: مسجد به عنوان مهمترین پایگاه دینی امروز علاوه بر ارائه برنامه های مذهبی، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و علمی را نیز به نسل جوان و نوجوان ارائه می دهد و سالیانه میلیون های جوانان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی مساجد که به همت کانون های فرهنگی و هنری انجام می شود بهره می برند.

وی با بیان اینکه هم افزایی در حوزه مسجد بین دستگاه های فرهنگی صورت گرفته است، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فرهنگی مسجد محور فعالیت فرهنگی هستند و ادارات و نهادهای فرهنگی این مراکز را پشتیبانی می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان پیشتاز در هم افزایی بین مراکز فرهنگی مساجد و برگزاری جلسات هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد بوده، تصریح کرد: هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد اتحاد و همدلی خوبی بین دستگاه های فرهنگی در دروون مسجد ایجاد کرده که استاندار اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همراه و پشتیبان این تشکل ها بوده اند.

همچنین در پایان این آئین از تعدادی از مجریان نمونه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان در تابستان سال ۹6 تجلیل شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61 − = 56