سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در چهارم تیرماه از خدمات، فعالیت ها، برنامه ها و پروژه های عمرانی حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام همزمان با آغاز دهه کرامت بازدید کرد.

حجت الاسلام صادق زاده مدیراجرایی آستان در این جلسه حرم مطهر این بانو را پایگاه معنوی منطقه عنوان کرد و گزارشی از ارتباط واحد فرهنگی با هیئات شهر، فعالیت های تربیتی و اجتماعی و برگزاری مراسمات این آستان ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت زینب سلام الله چند ماه است که در بحث مسائل اجتماعی رصدهای میدانی و تخصصی با حضور کارگروه های متخصص انجام می دهد خاطرنشان کرد از جمله خدمات این واحد، آموزش و مشاوره جهت ارتقاء سطح اجتماعی و تعالی خانواده ها برای آسیب زدایی، مددکاری اجتماعی و تامین معیشت خانوارهای بی سرپرست، زندانیان و … است که این رصد، مطالعه و برنامه ریزی نیازمند تعاملات با نیروی انتظامی خواهد بود.

صادق زاده یکی از این نیازها را تدوین اطلس جامع جرم خصوصاً منطقه زینبیه و آمار کودکان کار، زندانیان، معتادین و … با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر، امنیت و… جهت عملیات های میدانی مطرح کرد و از حل مشکلات داخل و خارج حرم با حضور پلیس افتخاری در ایام پیک تجمع زائرین گفت.

سرهنگ عباسی رییس کلانتری 26 منطقه زینبیه اصفهان نیز ضمن ارائه گزارشی از آمار حضور اتباع در منطقه بیان کرد: آماده خدمت رسانی در قالب پلیس افتخاری با حرم مطهر هستیم و در مراسمات پیک این آستان از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد، همچنین تجمعات اطراف حرم را شناسایی و اغلب آن ها را رصد می کنیم

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه مجرمین نباید از محرومیت های منطقه سواستفاده کنند؛ از مسئولین آستان حضرت زینب سلام الله علیها که بی هیچ چشمداشتی در این عرصه فعالیت می کنند تشکر و خاطر نشان کرد: همه ما باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم تا با تقسیم کار و برنامه ریزی هدفمند موفق تر از گذشته عمل کنیم. مقبره منوره بانو خودش آثار و برکات زیادی دارد و ما باید در پاکسازی و رفع ناخالصی ها تلاش جدی کنیم تا وضعیت بهبود یابد. همکاران کلانتری با جدیت و عمیق تر برخورد کنند و در بحث مواد مخدر هدفمند برنامه ریزی نمایید و پاتوق های توزیع مواد مخدر را شناسایی کنید. مقرر شده تیم ویژه ای در این منطقه فعال شوند تا ریشه ای برخورد کنیم. درست است بافت؛ بافت ناامنی است اما تا پاکسازی منطقه باید به صورت هفتگی جلساتی با پلیس پیگیری، مبارزه با مواد مخدر، امنیت و فتا برگزار شود چراکه لازمه امنیت منطقه، ضربه شصتی به مجرمین و شکست شاخ آنهاست.

فرمانده نیروی انتظامی کل استان اصفهان گفت: پلیس یاران حرم مطهر حضرت زینب سلام الله باید با فرمی خاص و انسجام امنیت داخل و خارج حرم را تامین نمایند و حرم نیز ارتباطی تنگاتنگ در بحث استفاده از کارشناسان ما، آگاه سازی نوجوانان، گزارشات نرخ جرائم، شناسایی فرقه های مختلف و باید و نبایدهای فعالیت های هیئت های مذهبی و… داشته باشند، همچنین شهرداری مکانی را جهت استقرار دست فروشان اطراف حرم اختصاص دهد تا ورود و خروج افراد در حال تردد کنترل شود و پلیس از تجمعات دستفروشان جلوگیری کند.

جهت مشاهده تصاویر کلیک نمایید