نشست مشترک نمایندگان مجلس و موسسه آلاء به گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت زینب سلام الله علیها، روز گذشته جمعی از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور در آستانه مقدسه حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (سلام الله علیها) در نشستی مشترک با مسئولین آستانه مقدسه و موسسه آلاء حضور پیدا کردند.

در ابتدای این مراسم نمایندگان مجلس به زیارت حضرت زینب سلام الله علیها رفتند و سپس در نشستی با حضور مسئولین حرم مطهر و موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) حضور یافتند.

این نشست با قرائت قرآن و کلیپ سلام حضرت زینب بنت موسی بن جعفر سلام الله علیها شروع شد.

در ادامه این نشست دکتر طیب نیا مدیر عامل موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ماه مبارک رجب، به منظور تشریح برنامه ها و اهداف این موسسه اظهار داشت: موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) یک مجموعه گروه فرهنگی و اجتماعی است که از سال ۸۸ با رسالت انجام فعالیت های خیر و اولویت دار زمین مانده وارد عرصه خیر شده است.
مدیر عامل موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلاء) با اشاره نبود الگوی مناسب علمی و عملی کار خیر در کشور اظهار داشت: امروز شاهد فعالیت هزاران خیریه در کشور هستیم و به طور مثال در همین شهر اصفهان بیش از ۸۰۰ خیریه فعالیت می کنند اما به دلیل نبود الگوی مناسب علمی و عملی خیر در کشور، تعداد بی شماری نیازمند و بخش های مختلفی در کارهای خیر مقفول مانده است.
وی با تاکید بر ایجاد ساختار علمی و عملی در این موسسه اظهار داشت: هیئت امنا و مدیران این مجموعه با مد نظر قرار دادن ایجاد الگویی عملی و تئوری در بحث امور خیر فعالیت های خود را در دو حوزه راهبری و تصدی گری، برنامه ریزی می کنند.
دکتر طیب نیا اظهار داشت: در حوزه راهبری هدفمان کمک به دیگر موسسه ها و مراکز خیریه در کشور است که در این بخش فعالیت های همچون تولید دانش، پروژه های فرهنگی و اطلاع رسانی، آسیب شناسی وضعیت کارهای خیر در کشور ، مستند سازی، بهینه سازی و الگوسازی کارهای خیر، و در نهایت پروژه های خدمت رسانی است.
وی در ادامه با تشریح فعالیت های موسسه در این حوزه ها بیان داشت: در بحث تولید دانش ما به دنبال ترسیم فضای کار خیر در کشور هستیم به طور مثال سالانه صدها میلیارد در کارهای خیر هزینه می شود اما نتایج آن محدود است و ما همچنان شاهد فقر در کشور هستیم.
مدیر عامل موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) با تاکید بر این که کار خیر مختص پول دارها نیست، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما در این حوزه تعریف فعالیت های خیر برای یک صد شغل در کشور است به طور مثال یک راننده تاکسی و یا یک نانوا می تواند در چه حوزه های کار خیر انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های موسسه در حوضه تصدی گری تصریح کرد: در حال حاضر موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) با ۷ موسسه زیر مجموعه آستانه زینبیه(سلام الله علیها)، مرکز کنترل سرطان انتخاب، مرکز فرهنگی تربیتی سلاله، مدرسه عالی خاتم الاوصیا،(عج) مرکز جامعه المرتضی، مرکز آموزش علمی کاربردی و مرکز مددکاری کوثر است.
طیب نیا در ادامه با تشریح اهداف و سیاست های کلی هر یک از ارکان این موسسه بیان داشت: هر یک ارکان این موسسه بر اساس ضرورت های حوزه خود شکل گرفته اند و اهداف والایی را دنبال می کنند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت آستانه زینبیه و منطقه زینبیه شهر اصفهان اظهار داشت: متاسفانه بعد از انقلاب توجه لازم به این منطقه نشده است و بافت غالب منطقه را مهاجرین تشکیل می دهند و از طرف دیگر مسوولان شهری معتقدند ۵۰ درصد معظلات شهر از این منطقه نشات می گیرد.
وی با تشریح وضعیت معظلات اجتماعی در منطقه اظهار داشت: از یک طرف مردم این منطقه به شدت معتقد و متدین هستند و از طرف دیگر به دلیل عدم توجه مسوولان به این منطقه فقر، فحشا، بدعت های دینی همچون قمه زنی، فقر فرهنگی و اعتیاد در حد بالایی وجود دارد.
مدیر عامل موسسه آینه داران لقای آفتاب (آلا) تصریح کرد: با توجه به اهداف و آرمان های موسسه، ورود موسسه به این منطقه ضروری تشخیص داده شد و ما با چشم انداز تبدیل شدن آستانه به مهمترین قطب زیارتی استان و پنجمین قطب زیارتی کشور وارد این حوزه شدیم.
وی با اشاره به محور فعالیت های موسسه در آستانه زینبیه (س) اظهار داشت: موسسه آلا به سه رویکرد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، طرح های جامع عمرانی، فرهنگی و راه اندازی معاونت اجتماعی آستانه را در دستور کار خود دارد.
طیب نیا با تشریح برنامه های فرهنگی موسسه در آستانه اظهار داشت: با توجه به بافت مذهبی منطقه غالبا برنامه های فرهنگی و مذهبی که در منطقه اجرا می شود با استقبال بالای مردم مواجه می شود و که این موضوع نشان دهنده نیاز بالای منطقه به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع در طول سال است.

در ادامه برنامه نیز کلیپی از معضلات و مشکلات منطقه زینبه اصفهان برای نمایندگان پخش شد.

فعالیت های آلا در نوع خود نو (بکر، خاص، تازه، جدید ، منحصر به فرد) است

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در حاشیه بازدید خود از حرم حضرت زینب سلا الله علیها اظهار داشت: با توجه به گزارش های ارایه شده فعالیت موسسه آلا خوب و مثبت ارزیابی می شود.
وی افزود: با آن که فعالیت های این موسسه از نظر بعد زمانی تازه است اما در نوع خود منحصر به فرد است که امید است بتواند به الگویی مناسبی برای کارهای خیر در کشور تبدیل شود.
وی در پایان با تاکید بر همکاری اعضا کیمیسیون اجتماعی مجلس با این موسسه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در مباحث مرتبط با مسائل اجتماعی کمک حال این موسسه باشیم و با شناسایی خلع های قانونی فعالیت این موسسه را تسریع کنیم، البته به اعضا کمیسیون فرهنگی نیز توصیه می کنم در بحث افزایش بودجه های بقاع متبرکه تلاش کنند

برای دیدن تصاویر این بازدید بر روی عکس کلیک کنید

Untitled-3

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 5 =