sh.em.sadegh93-banerkبه گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)  هم چون سال های گذشته در شب جمعه هم زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و جمعه مصادف با شام شهادت آن امام همام هم زمان با نماز مغرب و عشاء با حضور خیل زائران و مجاوران در حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) برگزار شد.

در شب اول این مراسم معنوی هم زمان با شب شهادت صادق آل محمد علیه السلام پس از نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام دکتر لقمانی به ایراد بیاناتی پرداخت.

حجت السلام دکتر لقمانی  دراین مراسم با ابراز تسلیت شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) به بیان سلسله راهکارهای سبک زندگی شیعی از نگاه صادق آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین پرداخت.

حجت السلام لقمانی افزود: نوع انتخاب زندگی، فلسفه زندگی بعثت تمام انبیاء بوده است.

وی با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام در مورد سه ضلع شخصیت شیعیان گفت: هر فردی در منزلش وقتی زندگی می کند نیاز به سه ویژگی دارد گرچه طبعش نپذیرد: 1. گفت و گوی زیبا و زیبا سخن گفتن و بدی های مخاطب را تحمل کردن. 2. وقتی خدا وسعت رزق داد شما هم به اهل بیت خود سخت نگیرید. 3. فرد باید غیرت داشته باشد.

دکتر لقمانی در پایان با اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام گفت: عزیزانی که می خواهند دور از گناه باشند، در سراشیبی گناه خودتان قرار ندهید.

پس از سخنرانی حجه السلام دکتر لقمانی، حاج رسول میرباقری ضمن قرائت دعای پرفیض کمیل به مرثیه خوانی و عزاداری امام صادق علیه السلام پرداخت.

شب دوم این مراسم هم زمان با شام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام نیز از نماز مغرب و عشاء آغاز شد و پس از نماز حجت السلام دکتر لقمانی به سخنرانی پرداخت.

حجت السلام دکتر لقمانی با اشاره به ظهور امام زمان علیه السلام گفت: کار اول حضرت پس از ظهور این است که عقل ها را کامل می کنند و قلوب را جمع می کند و قلب ها مهربان می شود و این مهربانی در حیوانات نیز هست.

وی با اشاره به آثار مخرب ماهواره افزود: طلاق در خانواده هایی که از ماهواره استفاده می کنند بیش از خانواده هایی است که ماهواره ندارند . دکتر لقمانی ادامه داد: از عصمت و پاکدامنی آن است که خود را در سراشیبی گناه قرار ندهیم.

دکتر لقمانی در پایان گفت: لقمه حرام انسان حلال زاده را حرام زاده می کند. ما آن طوری می میریم که زندگی می کنیم.

پس از سخنان زیبای حجت السلام دکتر لقمانی حاج مجید صابری به ذکر مصیبت و عزاداری ششمین اختر امامت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرداخت.

در حاشیه مراسم شهادت امام صادق علیه السلام قبرستان بقیع در صحن حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها برپا شد.

برای دیدن تصاویر این مراسم بر روی عکس کلیک کنید

sh.em.sadegh93-banerk

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 2 =