shabghadr9321 مراسم احیای شب های قدر با حضور پر شور زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها)  خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) برگزار شد.به گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، مراسم این سه شب با قرائت قرآن کریم در صحن مطهر آغاز شد.

مراسم احیای شب های قدر با حضور پر شور زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها)  خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، مراسم این سه شب با قرائت قرآن کریم در صحن مطهر آغاز شد.

سخنرانی، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و طنین انداز شدن نجوای عاشقانه زائران با پروردگار خود در قالب ذکر اسمای الهی، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (علیه السلام)، از برنامه‌های شب های قدر در حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.

سخنرانان این شب های پر فیض حجج اسلام: عمومی و خرمیان و حاج آقا دیانی بودند که جمعیت زائران عزادار با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام از درگاه قادر متعال عفو و توفیق بندگی را طلب کردند.

حضور زائران و مجاوران در این سه شب با شکوه به حدی بود که همزمان با آغاز مراسم صحن‌ حرم مطهر مملو از جمعیت شده و جمع زیادی از زائران در خیابان های اطراف مراسم احیای خود را برگزار کردند.

شب ۱۹ ماه مبارک رمضان هم زمان با شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام

ویژه برنامه  شب اول مصادف با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی علیه السلام با استقبال گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب ( سلام الله علیها ) همراه شد که پس از خواندن حدیث شریف کساء، دعای جوشن کبیر که از اعمال این شبهاست توسط برادر اصغر مومنی قرائت شد.

این مراسم پس از اتمام قسمت اول دعای جوشن کبیر ، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عمومی ادامه یافت.

پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عمومی قسمت دوم دعای جوشن کبیر توسط برادر میثم جهدی خوانده شد.

در ادامه مراسم برادر مهدی نیازی با صدای زیبا و دلنشین خود به مداحی و روضه خوانی پرداخت. همچنین پس از مداحی ، مراسم قرآن به سر نیز توسط برادر نیازی برگزار شد.

شب 21 ماه مبارک رمضان هم زمان با شب شهادت حضرت علی علیه السلام

ویژه برنامه  شب دوم مصادف با شب شهادت امام علی علیه السلام که هم چون شب اول با استقبال گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب ( سلام الله علیها ) همراه شده بود پس از قرائت قرآن دعای جوشن کبیر که از اعمال این شبهاست توسط برادران حبیب کبیری، مجید بهمنی و مجتبی ایروانی خوانده شد.

پس از اتمام دعای پر فیض جوشن کبیر حاج آقا دیانی دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه مراسم برادر حاج رسول میرباقری به مداحی و روضه خوانی پرداخت. همچنین پس از مداحی ، مراسم قرآن به سر نیز توسط حاج آقا دیانی برگزار شد.

شب 23 ماه مبارک رمضان

ویژه برنامه  شب سوم و آخرین شب از لیالی قدر که هم چون شب های قبل شاهد استقبال گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب ( سلام الله علیها ) بودیم.

این مراسم با زمزمه زیارت پر فیض عاشورا و قرائت سوره های عنکبوت و روم و دخان که از افضل اعمال شب بیست و سوم می باشد آغاز گردید.

پس از اتمام قرائت سوره های عنکبوت و روم و دخان، دعای جوشن کبیر توسط برادر ناظوری ادامه یافت.

پس از پایان بخش اول دعای جوشن کبیر حجت الاسلام و المسلمین خرمیان با سخنانی زیبا زائران و مجاوران حرم مطهر را به فیض رسانید.

در ادامه مراسم بخش دوم دعای جوشن کبیر توسط برادران بصیرت و ایروانی خوانده شد. پس از اتمام دعای جوشن کبیر برادر محمد ربانی به مداحی و روضه خوانی پرداخت. همچنین پس از مداحی ، مراسم قرآن به سر نیز توسط حاج آقا محمد رضا دیانی برگزار شد.

برای دیدن تصاویر مراسم بر روی عکس کلیک کنید

shabghadr93tasvir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 2