همزمان با عید الله اکبر، عید امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان غرق شادی و سرور بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این روز فرخنده حرم مطهر از هر سو پذیرای بالغ بر خیل عظیم زائرانی بود که از دور و نزدیک برای حضور در این جشن بزرگ خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده و لحظاتی آسمانی را در جوار مضجع منور خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) گذراندند.

در این مراسم سراسر شور و معنویت که جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم مطهر حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در این مراسم با تاکید بر اینکه غدیر از عاشورا و تاسوعا مهم‌تر است، گفت: محرم نسبتاً جا افتاده است. اربعین چند سالی است راه افتاده است. خودجوش مردم موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی زدند، فاطمیه تا حدودی جا افتاده است. در صورتی که شما از هر مرجع تقلیدی و هر دانشمندی بپرسید: عاشورا مهمتر است یا غدیر؟ روایت داریم که امام سه بار قسم خورده است قطعاً غدیر مهم تر از عاشورا است و قطعاً غدیر از فاطمیه مهم تر است. حضرت زهرا فدای ولایت و امیرالمؤمنین و راه خدا شد. غدیر یک جریان است و یک فرهنگ است و یک دین و مکتب است و ما باید این را احیا کنیم. پس همانطور که ایام صادقیه، ایام فاطمیه، ایام محرم جا افتاده است، بیاییم غدیر را هم از این مهجوریت و غربت در بیاوریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انعکاس خطبه‌های غدیریه و بررسی نکات مهم این خطبه‌ها از جمله اولویت‌هایی است که می‌تواند مورد توجه اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی قرار گیرد.

فرحزاد با بیان اینکه ائمه اطهار ( علیهم السلام ) هر کدام تعابیر مختلفی در مورد عید غدیر دارند، تصریح کرد:  یک کلیپی در فضای مجازی دیدم که خبرنگاری با خیلی از افراد مصاحبه کرده بود که به نظر شما مهمترین روز یا شبی که امید دارید گناه شما آمرزیده می‌شود کدام است؟ خیلی‌ها گفتند: شب عاشورا، تاسوعا، عرفه، شب قدر! اکثراً گفتند: شب قدر. تا حدی جواب درست است ولی جواب اصلی این نیست. سؤال این است که مهمترین شب و روزی که خداوند از همه بیشتر می‌آمرزد، چه روزی است؟ هیچکدام جواب صحیح ندادند. ولی امام صادق (ع) فرمودند: «و یعتق من النار ضعف ما اعتق فی شهر رمضان و لیلة القدر و لیلة الفطر» در ماه رمضان خدا چقدر می‌آمرزد و از آتش جهنم آزاد می‌کند؟ هر شب یک میلیون، شب و روز جمعه و هر ساعتی یک میلیون، شب قدر عفو عمومی، شب آخر ماه رمضان و شب عید فطر، امام صادق فرمود: دو برابر ماه رمضان، شب قدر و شب عید فطر خدا در عید غدیر به برکت آقا از آتش جهنم آزاد می‌کند. این خیلی مهم است. امیرالمؤمنین واسطه رساندن خیر است و ما را از آتش جهنم در می‌آورد.

فرحزاد در ادامه افزود: یکی دیگر از مباحثی که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم حوادث و مناسبت‌های مهم قبل و بعد از غدیر است چرا که ۲۵ مورد مناسبت مهم در ماه ذی‌الحجه داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

اجرای مسابقه و اهدای جوائر از دیگر برنامه های جشن بزرگ عید سعید غدیر خم بود.

در پایان این جشن باشکوه، مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) کربلایی سید رضا نریمانی اشعار زیبایی در مدح و منقبت حضرت علی ( علیه السلام ) خواند.

همچنین در این روز فرخنده، بیش از 3000 عدد کیک و بستنی و 1000 غذای نذری در بین زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) توزیع شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 − = 33