همزمان با سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (علیها السلام) و روز زن، مراسم جشن میلاد در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، همزمان با شب میلاد ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام)، حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) مملو از زائرانی بود که به این بارگاه نورانی مشرف شده بودند تا این ایام خجسته و فرخنده را به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) تبریک عرض کنند.

حجت الاسلام اهتمام در این ویژه برنامه با اشاره به سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام)، گفت: اگر کسی بخواهد در زندگی خود موفق باشد باید محوریت آن زندگی را حضرت زهرا (علیهاالسلام) قرار دهد.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار به عنوان همسر در زندگی خانوادگی مطیع و حمایت گر بود لذا حضرت علی (علیه السلام) می فرمود چنین همسری غم زدا است. حالا ما ببینیم در زندگی های خود غم زدا بوده ایم یا بر غم دیگران افزوده ایم.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: حسن معاشرت با مردم زمان خود، کمک کردن به دیگران از دیگر ویژگی های آن حضرت بود.

حجت السلام اهتمام با بیان اینکه یکی از عوامل رشد و ارتقای انسان احترام به پدر و مادر است، خاطرنشان کرد: هنگامی‌که پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) بر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) وارد می‌شدند حضرت به طرف پدر می‌رفتند و به ایشان خوش آمد می‌گفتند و دست‌های پدر را می‌بوسیدند. در نگاه دینی پدر و مادر جایگاه بسیار بالایی دارند. کسی که به دنبال عاقبت بخیری، طول عمر و رزق بسیار است به پدر و مادر خود نیکی کند.

در ادامه این مراسم حاج مجید صابری مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مدح و ثنای یاس نبوی حضرت زهرا (علیها السلام) به مدیحه سرایی پرداخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 1