همزمان با فرا رسیدن شام ولادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (علیها السلام) حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) غرق در شادمانی و سرور بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این ویژه برنامه که همزمان با شام ولادت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (علیها السلام) با حضور بسیاری از زائرین و مجاورین دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) آستان مقدس برگزار شد، حجت السلام سید محمد صادق ابطحی به ایراد سخن پرداخت.

حجت السلام ابطحی با اشاره به ویژگی و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ، گفت: در مجلس ابن زیاد هنگامی که او از روی شماتت به حضرت زینب ( علیهاالسلام ) گفت: دیدی که خداوند با برادر و خاندانت چه کرد؟ حضرت زینب ( علیهاالسلام ) در پاسخ فرمود: “ما رأیت الا جمیلا…؛ جز زیبا(یی) چیزی ندیدم.

وی با اشاره به شجاعت حضرت زینب ( علیها السلام )، اظهار کرد: حضرت زینب ( علیها السلام ) که از شجاعت بی‌نظیری برخوردار بودند. ایشان در واقعه کربلا به نحوی شجاعت به خرج دادند که هرگز از دشمنان نهراسیدند و به هیچ عنوان آثار ضعف و شکست در سیمای رفتاری حضرت دیده نمی‌شد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه قیام ملت ایران در سال های 1356 و 1357 به رهبری امام خمینی (ره) و از شهر قم شروع شد، افزود: امام موسی کاظم (علیه السلام) فرمود : مردی از اهالی قم، مردم را به سوی حق دعوت می کند. گروهی با او هم پیمان می شوند که مانند پاره های آهن هستند، بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، از نبرد و دفاع ترسی ندارند و از آن خسته نمی شوند، و توکلشان بر خدا است و سرانجام عاقبت با پرهیزکاران است. مصداقی بر این حدیث جز ملت ایران و امام خمینی ( ره ) پیدا نمی کنید.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه ادامه داد: یقین بدانید تا زمانی که انقلاب اسلامی در مسیر خدا و در راه امام خمینی ( ره ) و شهدا حرکت می کند موید من عند الله است و ان شاء الله در آینده به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

وی با اشاره به ریزش های انقلاب اسلامی در این سی و هشت سال، افزود: کسانی که در این سی و هشت سال ریزش کرده اند بدانند که اگر حنجره شان هم برای امام زمان ( ارواحنافداه ) پاره کننند در زمان ظهور مقابل ایشان خواهند ایستاد.

حجت السلام ابطحی در پایان خاطر نشان کرد: خیلی ها می گفتند که پس از امام خمینی ( ره ) این انقلاب دوام نخواد یافت ولی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این دریای پرتلاطم، این کشتی را به نحو احسن هدایت کرده است.

در ادامه اسن مراسم معنوی مهرداد کیهانفر؛ مدیر طرح توسعه آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) سخنانی پیرامون احیای بافت فرسوده منطقه 14 بیان نمود.

همچنین در این شب باشکوه کربلائی علیرضا شیوائی در مدح و منقبت حضرت زینب (علیها السلام) مدیحه سرایی و گروه سرود پایگاه مقاومت بسیج مهدیه به اجرای برنامه پرداخت.

در پایان این جشن باشکوه به 5 نفر از شرکت کنندگان کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و قم و جمکران اهدا شد.

علاوه بر این خادمان حرم مطهر، در شام ولادت حضرت زینب کبری (علیها السلام) از زائران و مجاوران پذیرایی نمودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =