همزمان با روز بزرگداشت حضرت زینب خواهر امام رضا علیهم السلام، گردهمایی با حضور هیئت امنای امامزادگان استان اصفهان و حجت الاسلام بلک مدیرکل امور خیریه و اوقاف اصفهان برگزار گردید.

حجت الاسلام بلک مدیر کل امور خیریه و اوقاف اصفهان ضمن تشکر از میزبانی حرم مطهر خواهر امام رضا علیه السلام و تبریک روز تکریم امامزادگان گفت:  حرم های امامزادگان باید کانون انتشار معارف اهل بیت گردد، ولایت شناسی و ولایت مداری باید نقطه آغازین این امامزادگان باشد. امروز این اماکن متبرکه هرکدام سنگری برای اسلام، اهل بیت و تشیع هستند و پایگاهی برای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی ما و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

در ادامه حجت الاسلام صادق زاده مدیر اجرایی آستان ضمن تبریک دهه کرامت به نسب شناسی تاریخی بنت موسی بن جعفر علیهم السلام و فضیلت خدمت به درگاه اهل بیت و خاندان ایشان پرداخت.

محمدصالح طیب نیا مدیر بنیاد آلاء با اشاره به آیه 36 سوره نور خاطرنشان کرد: کارکردی که خداوند برای این بیوت در نظر گرفته است، این است که محلی برای ذکر و تسبیح خدای سبحان باشند، پس باید در حرم های اهل بیت نیز همین اتفاق بیافتد. اینجا قطب هایی ست برای عبادت، انس و توسل مردم با خداوند؛ اینجا ملجأ و پناه دل شکستگان است که از جاهای متعدد می آیند تا حاجات معنوی خود را بگیرند.

وی امری که باید در امامزادگان تقویت شود را توجه به ذکر عملی دانست و گفت: برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگی در بقاع متبرکه که مردم را در عمل به دین نگه دارد باید با رویکردی نوین اتفاق بیافتد و مردم اینجا را فقط ملجأ معنوی نبینند بلکه مسائل مادی، معنوی، اجتماعی و معیشت آنها نیز تامین شود. امری که با شیوع ویروس کرونا در این حرم مطهر محقق شد. پتانسیل های حرم های مطهر بسیار زیاد است و اکثر مردم ما ارادتمند به اهل بیت هستند و درپایان به معرفی بنیاد خیریه آلاء که در جهت تغییر روش های خیرخواهانه تاسیس شده، پرداخت.

 

جهت مشاهده تصاویر کلیک نمایید