همزمان با فرارسیدن روز عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، هیئت‌ های مذهبی شهر اصفهان در جوار بارگاه نورانی حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این اجتماع عظیم که با حضور عزاداران و هیئات مذهبی برگزار شد، مداحان و ذاکران اهل‌بیت (علیهم السلام) به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند و اشک ماتم و عزا را بر دیدگان عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه السلام) جاری کردند.

در این مراسم، هیئات عزاداری با پرچم‌های سبز و قرمز رنگ مزین به عبارات «یا قمر بنی هاشم» و «یا حسین مظلوم» در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

هیئت ها و دسته های عزادارای حسینی در روز عاشورا خود را به این بارگاه نورانی رسانده و با حضور در حرم مطهر دختر بزرگوار موسی بن جعفر ( علیهم السلام )در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.

در این روز عزا و ماتم، نمازگزاران سوگوار در صف های منظم و به هم پیوسته در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (علیه السلام) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند و نماز باشکوه ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام سید احمد سجادی؛ رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در حرم مطهر اقامه کردند.

حجت الاسلام سید احمد سجادی در این مراسم با تأکید بر اینکه همه ما به حسینی بودنمان افتخار می کنیم، گفت: ما که می گوییم حسینی هستیم باید اخلاق و سیره امام حسین ( علیه السلام ) را در زندگیمان جاری کنیم.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با اشاره به اینکه یکی از خصوصیت های امام حسین ( علیه السلام ) علاقه شدید ایشان به نماز اول وقت بود، افزود: امام حسین (علیه السلام) شب عاشورا را از دشمن فرصت خواست و در آن شب او و اصحابش به مناجات و دعا و نماز مشغول شدند و همچنین در ظهر عاشورا حضرت فرمودند: از آنان بخواهید دست از ما بکشند، تا نمازمان را بخوانیم.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه شهید حججی بین خود و امام حسین ( علیه السلام ) یک قرارداد بسته بود، خاطرنشان کرد: امروز یک کسی مثل شهید حججی را چرا مردم اینقدر دوست داشتند، زیرا که دیدند چگونه در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورد و مانند سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام ) پایمردانه ایستاد و برای دینش استقامت نمود.

همچنین در این روز، حسن یاردوستی؛ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، حسین امجدیان؛ فرمانده يگان ويژه استان اصفهان، حسین حسین زاده؛ جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، محمدرسول عباسی؛ رئیس کلانتری منطقه ۲۶ زینبیه، علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ضمن حضور در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) از چایخانه حسینی این بارگاه نورانی دیدن نمودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 32 = 36