همزمان با فرارسیدن روز تاسوعای حسینی، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در عزای سقای دشت کربلا غرق در ماتم و عزا بود و زائران و مجاوران برای عرض تسلیت به این بارگاه نورانی مشرف شدند و در این مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در نهمین روز از ماه محرم الحرام که منتسب به قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل )علیه السلام) بود، دسته‌های عزاداری از اقصی نقاط شهر اصفهان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) به عزاداری پرداختند.

حرم مطهر دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در این روز، حال و هوای ویژه‌ای داشت و خیل عظیمی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی وارد این بارگاه نورانی شده و شور و حال غیر قابل توصیفی را خلق کرده‎اند.

همچنین عاشقان و دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در روز تاسوعای حسینی که منتسب به علمدار و سقای کربلا حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) است، با شنیدن صدای اذان در صف‌های به هم پیوسته نماز جماعت ظهر تاسوعا را به امامت حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اقامه کردند.

حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در مراسم ظهر روز تاسوعا به فرازی از زیارت عاشورا اشاره و بیان کرد: در زیارت عاشورا بیان می کنیم که پرودگارا من را به آیین و روش حضرات معصومین (علیهم السلام) زنده بدار و مرگ ما را با آیین آنان قرار بده.

وی ادامه داد: امام‌ حسین (علیه‌السلام)  به شهادت خود ايمان داشت و مي‎دانست كه شهادت بر او نوشته شده و از وقایع روز عاشورا خبر داشت، ولی باز در دعای عرفه به خدای متعال اظهار عشق می فرمود و از ذات اقدس الهی تشکر می نمود.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه یکى از فضایل والاى انسانى و اسلامى، رعایت ادب است، اظهار کرد: آنچه حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) را از دیگران متمایز کرد و امروز نیز بعد از گذشت قرن ها به عنوان ویژگی برتر ایشان زبانزد خاص و عام است، “ادب” ایشان بود و به عنوان ویژگی اخلاقی شاخص ایشان شناخته می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: می دانیم خیلی با اهل بیت (علیهم السلام) فاصله داریم ولی دعا می کنیم مثل آن ها شویم در حالیکه می دانیم مثل آن ها نمی شویم.

شایان ذکر است؛ مراسم روز تاسوعای حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان به صورت زنده و مسقیم از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش شد.

گفتنی است؛ این هئیت‌های مذهبی در شب و روز عاشورا نیز برای سوگواری و نوحه خوانی به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند تا بار دیگر به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و شهدای مظلوم کربلا ادای احترام کنند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =