همزمان با فرا رسیدن سالروزشهادت امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام)، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان صحنه عزاداری و سوگواری محبان اهل بیت (علیهم السلام) بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شب شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام کاظم (علیه السلام) برای عرض تسلیت و تسلای دل امام زمان (ارواحنافداه) خود را به حرم مطهر دختر بزرگوار جضرت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) رساندند و با برپایی مراسم‌های عزاداری در سوگ این امام همام اشک ماتم ریختند.

حجت‏ الاسلام والمسلمین رنجبر در این مراسم که با حضور خیل عزادارن این امام همام برگزار شد، به تبیین سیره زندگانی امام هفتم شیعیان پرداخت و اظهار داشت: امام موسی کاظم (علیه السلام) دوران زندان را به فرصت عبادت با خدا و راز و نیاز تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز اول وقت آثار و برکات زیادی بر روی انسان خواهد داشت، گفت: ما در دنیای امروز از یاد خداوند غافل شده ایم. انسان در تمام لحظات عمر حتی تا دم مرگ هم ممکن است دچار لغزش شود و خود را در گناه آلوده کند، نماز یکی از راه‌هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد و به راه راست هدایت می‌کند.

در ادامه این مراسم، مداح و ذاکرخاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) کربلایی سید رضا نریمانی در مصیبت امام کاظم (علیه السلام) به مرثیه خوانی پرداخت.

همچنین ویژه برنامه شام شهادت امام کاظم (علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام کشاورز و مدیحه سرایی کربلایی حسن سرمست زاده در این بارگاه نورانی برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 1 شهرستان اصفهان حضور داشت.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 − 54 =