همزمان با روز شهادت مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) غرق ماتم شد و میزبان هزاران زائر و مجاور بود که در غم شهادت آن بانوی بزرگ به سوگ نشستند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، زائران و مجاوران در این روز به حرم مطهر آمده بودند تا شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) تسلیت عرض کنند و با یادآوری سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (علیها السلام) نام ایشان و عظمت شخصیتشان را بیش از پیش جاودان نگه دارند.

حضرت آیت الله مهدوی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موفت اصفهان در مراسم روز شهادت فاطمه زهرا ( علیه السلام ) که در مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آیه ما يُريدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لکِنْ يُريدُ لِيُطَهِّرَکُمْ وَ لِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ( 6 سوره مائده )، گفت: رشد معنوی همانند رشد جسمی انسان نیاز به زحمت دارد. چطور ما وقتی می خواهیم جسممان رشد بکند ناچاریم غذا تهیه بکنیم، تهیه غذا زحمت دارد. خدای متعال می توانست کاری که برای قوم حضرت موسی ( علیه السلام ) کرد که گوشت پخته و بریان شده از آسمان نازل می کرد، می توانست این کار را ادامه بدهد اما مصلحت در این نیست و این اندازه تنبلی درست نیست.

وی در ادامه افزود: آقایان و خواهران کسی که می خواهد رشد معنوی داشته باشد باید زحمت بکشد. پروردگار می توانست برای رشد معنوی ما همینطور آماده علوم الهی را در وجود ما بگذارد ولی این کار را نکرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه علوم در قرآن و سینه اهل بیت ( علیهم السلام ) است، خاطرنشان کرد: علوم در قرآن و سینه اهل بیت ( علیهم السلام ) است، حالا من و شما باید زحمت بکشیم و فوت و فن علم یابی از قرآن را یاد بگیریم و بیاموزیم که چطوری خدمت اهل بیت ( علیهم السلام ) برسیم و از آن ها استفاده نماییم.

ایشان تصریح کرد: خورشید نورش را تابش می دهد اما من باید از داخل اتاق و زیر سقف به بیرون بیایم تا نور خورشید به من تابش کند. اگر بنشینم داخل اتاق محروم می شوم. بنا نیست نور کج بشود و از پشت دیوار حرکت بکند و بتابد به من تنبلی که کنج اتاق و زیر کرسی نشسته ام تا نور به من برسد. ما باید حرکت کنیم و زحمت بکشیم.

امام جمعه موفت اصفهان با اشاره به داستان حضرت موسی و حضرت خضر ( علیهما السلام )، عنوان کرد: اگر ما برای رشد معنویمان به زحمت می افتیم، خدای متعال هوس این را ندارد که ما را به زحمت بیاندازد بلکه اشکال از من است، من درست عمل نمی کنم، من حرکت نمی کنم، و الا اگر قدر می دانستم خداوند بی زحمت هم به من می داد.

حضرت آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه ( علیها السلام ) این قدر در محراب عبادت ایستادند که کف پایشان ورم کرد، افزود: خدایا یک ذره از این عشق و علاقه ای که حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) داشتند امروز به این مرد و زن که به عشق ایشان آمدند در این جلسه، عطا بفرما.

همچنین در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر وعصر به امامت حضرت آیت الله مهدوی، عزاداران مادر سادات مهمان سفره کریمانه حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

42 − 40 =