همزمان با فرارسیدن روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در روز عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این اجتماع عظیم که با حضور عزاداران و هیئات مذهبی شهر اصفهان برگزار شد، مداحان و ذاکران اهل‌بیت (علیهم السلام) به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند و اشک ماتم و عزا را بر دیدگان عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه السلام) جاری کردند.

حرم مطهر دختر بزرگوار موسی بن جعفر (علیهماالسلام) در این روز شاهد حضور هیئات‏‌ عزاداری بود که در قالب دسته‏‌های سینه زنی و زنجیرزنی وارد این مکان مقدس ‏شده تا در این بارگاه منور ضمن عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان دشت کربلا به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) و خواهر بزرگوار حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) به عزاداری بپردازند.

همچنین در این روز عزا و ماتم، نمازگزاران سوگوار در صف های منظم و به هم پیوسته در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (علیه السلام) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند و نماز باشکوه ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام سید احمد سجادی؛ رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان اقامه کردند.

حجت الاسلام سید احمد سجادی در این مراسم با تأکید بر اینکه همه ما باید در راه امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان حرکت کنیم، گفت: کسی که با حجت خداوند پیوند ببندد مثل یاران باوفای سیدالشهدا (علیه السلام) خواهد شد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) با بیان اینکه کربلا یک صحنه بزرگ آزمایش خداوند بود، اظهار کرد: در کربلا هر کس عشق به ولی خدا داشت سعادتمند شد و هرکس زرق و برق دنیا چشمانش را کور کرده بود و نمی توانست از دنیا دل بکند در مقابل حجت خدا حضرت اباعبدالله الحسن قرار گرفت و حضرت را به شهادت رساند.

همچنین در این روز، حسین حسین زاده؛ جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، حسن یاردوستی؛ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، محمدرسول عباسی؛ رئیس کلانتری ۲۶ اصفهان، علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان و محمدصالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در جمع عزاداران حسینی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) حضور یافتند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 7 = 2