حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در روز میلاد با سعادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) غرق شور و شادی بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) مراسم جشن و شادی با حضور خیل عظیم زائران، مجاوران و علاقه مندان به خاندان عصومت و طهارت ( علیهم السلام ) قبل از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حسین انصاریان در این مراسم گفت: یک خطر بزرگی که از زمان امام زین العابدین ( علیه السلام ) شیعه را تهدید می کرد این بود که شیعه درباره خودش دچار یک انحراف فکری شد. انحراف فکری هم در این بود که به خودش تلقین کرد که من با وابسته بودن به امامان و اینکه شیعه آن ها هستم معصیت و گناه برای من ضرر آخرتی و ضرر برزخی ندارد و دلگرمی شیعه به وجود مقدس امامان است و یقیناً هر امامی فردای قیامت آلودگان به گناهان و افتادگان در لجن زار معاصی را نجات می دهد.

وی با تأکید بر اینکه این خطر برخلاف آیات قرآن مجید و روش پاک اهل بیت ( علیهم السلام ) بود، افزود: با پدید آمدن این خطر وجود مبارک حضرت زین العابدین ( علیه السلام ) وارد یک مبارزه فرهنگی پرقدرتی با این انحراف فکری شدند و آن هم این بود که در جلسات خصوصی و عمومی و دیدارهایی که شیعیان با حضرت داشتند، امام صفات شیعه را بیان کردند و با بیان صفات و ویژگی های شیعه به منحرفین فکری حال کردندکه با افتادن در انواع فسادها، معاصی، گناهان و حرام ها فکر نکنید که ما شما را شیعه خواهیم دانست و فکر نکنید که در قیامت شما را هم به انواع شیعه مورد توجه قرار خواهیم داد.

انصاریان خاطرنشان کرد: این صفات را بیان کردند که شیعه ما این گونه است و در حقیقت یک شاقلی دست مرد و زن شیعه دادند که برای یقین به شیعه بودن، خودشان را با این شاقل اندازه گیری کنند و ببینند آیا در فکر و در عمل انحراف دارند یا ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی پرچم مبارزه فرهنگی و تربیتی در اختیار امام صادق ( علیه السلام ) قرار گرفت، همین مبارزه را در یک سطح گسترده و با کمک چهار هزار شاگرد درس خوانده که در تمام مراکز مسلمان نشین پخش شدند ادامه دادند.

وی با بیان اینکه حضرت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) گرفتار زندان هارون شدند و رابطه مردم با حضرت قطع شد، ابراز کرد: تقریباً از زمان حضرت زین العابدین ( علیه السلام ) تا حضرت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) این انحراف فکری که برای شیعه پیدا شده بود، که دلت خوش باشد، هرگناهی که دلت می خواهد بکن، هر مالی را از مردم می خواهی بخور، روز قیامت امامان دست ما را می گیرند و هر کسی بیاید از ما طلبکاری بکند تو دهنش می زنند. خوب این دروغ بود ولی جا افتاده بود.

استاد شیخ حسین انصاریان تصریح کرد: کار حضرت امام رضا ( علیه السلام ) در این مبارزه با بعضی به داد و فریاد های سختی کشید که امام به قدری از کسانی رنجیده خاطر می شدند که با دلگرمی به ائمه ( علیهم السلام ) خود را در هر گناهی آزاد می دیدند.

ایشان ادامه داد: حضرت امام رضا ( علیه السلام ) در یک مجلس شلوغی با یکی از قوم و خویشان نزدیکشان به شدت وارد حرف شدند و با ناراحتی و خشم به او فرمودند: روز قیامت پروردگار عالم پدرم موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با آن همه پاکی، عبادت، خدمت به خلق، با آن درستی، کرامت و شب زنده داری می برد بهشت و توی مشروب خور و بد عمل هم به بهشت تعارف می کند کنار موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) بشینی. تو با این فکر و دریافتت خجالت نمی کشی.

وی به سلسله شرایط برای شناخت شیعه از منظر امام رضا ( علیه السلام ) اشاره کرد و افزود: برای شناخت شیعه شما بروید و 9 خصوصیت در مرد و زن ببینید، اگر این 9 خصوصیت را به اندازه گنجایش وجودی هر مرد و زنی در آن ها دیدید یقین بدانید شیعه ما هستند و اگر ندیدید بدانید شیعه ما نیستند و خودشان را به ما می چشبانند.

استاد انصاریان در ادامه افزود: اگر ویژگی هایی که حضرت رضا ( علیه السلام ) می فرمایند در کشور ایران طلوع داشته باشد می دانید چه خواهد شد؟ یک امنیت کامل در سراسر مملکت حاکم می شود. زندان ها خالی می شود، بدبینی ها برطرف می شود، رنج های درونی رد می شود، چون وقتی یک نفر با این شرایط شیعه باشد اصلاً کسی نمی ماند که از دستش شکایت بکنیم.

حجت الاسلام انصاریان در پایان با اشاره به حدیث شِيعَتُنَا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يَحُجُّونَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ وَ يَصُومُونَ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ يُوَالُونَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يَتَبَرَّءُونَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ أُولَئِكَ أَهْلُ الْإِيمَانِ وَ التُّقَى به بیان سلسله شرایط برای شناخت شیعه از منظر امام رضا ( علیه السلام ) پرداخت.

در ادامه این مراسم با شکوه مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) حاج نعمت الله یهمنی و کربلایی سعید میرفهیمی در شان و مقام امام رئوف به مدیحه سرایی پرداختند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 + = 34