IMG_2272

در این روزها که به رنگ و بوی رمضان خیلی خیلی با صفا و آسمانی شده، در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) محفل قرآنی با شکوهی برپا می‌شود و زائران و مجاوران با حضور در این برنامه‌ لحظه لحظه‌های بهار قرآنشان را در این قطعه از بهشت با کلام‌الله پیوند می‌زنند.

صحن حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان، ساعت 6:45 عصر، که محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم در حرم مطهر آغاز می‌شود. تلاوت کلام وحی در میان این جمعیت و در این ساعت و در این صحن با صفا، آنقدر دلنشین و دوست‌داشتنی است که برای توصیفش هیچ واژه‌ای در ذهنم نمی‌چرخد. این جور وقت‌ها ساده‌ترین واژه‌ها، بهترین توصیف کننده‌ها هستند. واژه‌هایی مثل زیبا، با شکوه، دوست‌داشتنی، آرامش‌بخش و بازهم زیبا…

یکی از ویژگی‌های این برنامه حضور اقشار مختلف از پیر و جوان و زن و مرد و هر صنفی است. هرچند در ماه مبارک رمضان هر روز محافل متعدد قرآنی در شهر اصفهان برگزار می‌شود اما در محفل عمومی که در صحن حرم مطهر برگزار می‌شود، اقشار گوناگون زائران حضور پیدا می‌کنند و شکوهی کم‌نظیر را جلوه‌گر می‌کنند.

حضور قاریان برجسته و ممتاز بین‌المللی هم یکی از ویژگی‌های این محفل قرآنی است که بر شکوه و جلال آن‌ اضافه می‌کند.

در این برنامه‌ هر روز قاریان نام آشنا و صاحب رتبه‌های متعدد ملی و بین‌المللی حضور می‌یابند و زائران هم‌نوا با آن‌ها آیه‌های کلام وحی را تلاوت می‌کنند.

گفتنی است، این محفل قرآنی که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار می شود، تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

برگرفته از نوشته فاطمه قهری

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

13

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 2