همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در غم و اندوه شهادت این بانوی بافضیلت به سوگ نشست.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، همزمان با روز شهادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام) هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به حرم این امامزاده لازم التعظیم آمده بودند تا شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام را به ساحت قدسی حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) و دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) تسلیت عرض کنند.

حجت الاسلام سید محمدرضا جبرئیلی در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی که با حضور عموم زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت این مصیبت از امامزاده دو طفلان تا حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) با پای پیاده آمده بودند بابیان اینکه حق و باطل دو امری همیشگی است، اظهار کرد: حق سرمنشأ درستی و باطل سرمنشأ نادرست دارد و حق در اهل‌بیت (علیهم السلام) و باطل در دشمنان آن‌ها جلوه کرده است.

کارشناس مسائل دینی رادیو و تلویزیون گفت: انسان‌ها حق را زود می‌پذیرند و باطل را رد می‌کنند اما گرفتار زندگی و خواسته‌ها شدن سبب می‌شود حق در بین ما کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: اگر در زندگی فردی و اجتماعی بتوان حق را شناخت و آن را تشخیص داد، به دنبال آن خواهیم رفت و از باطل دوری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ جبرئیلی ادامه داد: حضرت زهرا (علیهاالسلام) فرموده‌اند اگر دشمنان حق را به اهلش واگذار کرده بودند و پیرو عترت پیامبر (صلوات الله علیه) بودند، در دین خدا هیچ‌کس دچار اشتباه و نزاع نمی‌شد.

وی بیان کرد: در این دنیا نسل جوان ما از ابتدای تولد خود دنیایی پر از ضدونقیض را دیده که اگر زمینه‌ای به وجود می‌آمد که دین خود را نشان دهد، این مشکلات وجود نداشت.

این کارشناس دینی تأکید کرد: حکومت علی (علیه السلام) بر مبنای عدالت است و همه بدبختی‌ها دنیوی ما به دلیل این است که در باب معنویات یا مادیات مشکل‌داریم.

وی بابیان تصورها این‌چنین است که چون در دنیایی زندگی می‌کنیم که آلوده‌شده است، افزود: معیارهای اخلاقی کم و وابستگی‌های دنیوی زیاد شده است.

حجت‌الاسلام‌ جبرئیلی ادامه داد: جوامعی که معیار دینی پیدا کردند و متوجه عالم پس از دنیا شدند و انسان‌های پیرو این مکتب قادرند به درجات عالیه الهی برسند.

وی با توضیح اینکه دلیل تعداد بالای پرونده‌های اختلافی در دادگاه و مشکلات جامعه این است که سنت الهی را بین خود کمرنگ کرده‌ایم و از دین فاصله گرفته‌ایم، گفت: متأسفانه وضعیت به شکلی شده که اگر به مشکلی برخوردیم و نیازمند شدیم به ائمه (علیهم السلام) متوسل می‌شویم و باید این رویه اصلاح شود.

همچنین در این مراسم حامد عطریان مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در سوگ شهادت ام الائمه، حضرت فاطمه(علیهاالسلام)، مرثیه سرایی کرد و زائران حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) در این ماتم عظیم بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

گفتنی است، پس از اقامه نماز جماعت ظهر وعصر، عزاداران مادر سادات مهمان سفره کریمانه حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بودند.