8

ضیافت سرای حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان دوشنبه و پنج شنبه هر هفته میزبان زائزان و مجاوران حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا(علیه السلام) می باشد.

مهمانی در جوار حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) و خوردن غذای تبرک آن حضرت، آرزوی همه زائران این بارگاه ملکوتی است.هر ساله تعداد زیادی زائر به حرم مطهر مشرف می شوند و برخی توفیق میهمانی در پرتوی این بانوی بزرگوار را می یابند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، مهمانسرای حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) هر ساله پذیرای تعداد بیشماری از زائران از گوشه و کنار کشور و جهان است. اقامت در این این ضیافت سرا با حال و هوای خاص و معنوی خود بخشی از خاطرات شیرین زائران در سفر به اصفهان و حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) است.

مدیر اجرائی آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) در این خصوص می گوید: یکی از برنامه های رفاهی آستان مقدس انجام تمهیدات لازم جهت پذیرائی و متنعم شدن زائرین از برکات سفره آن حضرت است لذا سعی شده با جذب مشارکت های مردمی و بانیان خیر، به نحوی برنامه ریزی شود تا در حد امکانات موجود، دعوتنامه های ضیافت سرا در اختیار زائران قرار گرفته و مهمانان با مراجعه به ضیافت سرا از این فیض معنوی بهره منده شوند.

بهزاد صبری افزود: سالانه حدود 15 هزار نفر از سفره حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) بهره مند می شوند که آمار یاد شده در طول سال و در فصول مختلف به حسب ایام و مناسبت های مختلف در هر روز ممکن است تغییر یابد و در فصل تابستان و ایام سال نو با افزایش تعداد زائران آمار پذیرائی نیز بالا می رود. همچنین در ایام خاص مانند محرم و صفر، ممکن است آمار بیشتر نیز شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهمان خارجی و ایرانی هر کدام یک سهمیه خاصی دارند ولی معمولا نسبت میهمانان ایرانی بیشتر از خارجی ها است.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

9

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1