«طرح ضیافت الهی» همزمان با ۲۴۵۱ بقعه و امامزاده سراسر کشور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، این طرح با هدف ترویج فرهنگ دین، فرهنگ قرآن و تقویت باورها و ایجاد فضای معنوی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

بهار قرآنی در جوار بارگاه منور حضرت زینب (علیها السلام) اصفهان

در روزهای ماه مهمانی خدا در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) محفل قرآنی با شکوهی برپا شد و زائران و مجاوران با حضور در این برنامه‌ لحظه لحظه‌های بهار قرآنشان را در این قطعه از بهشت با کلام‌الله پیوند ‌زدند.

در این محفل قرآنی که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، هر روز قاریان نام آشنا و صاحب رتبه‌های متعدد ملی و بین‌المللی حضور داشتند و زائران هم‌نوا با آن‌ها آیه‌های کلام وحی را تلاوت می‌کردند.

زمزمه های عاشقانه دعا و مناجات در جوار حرم مطهر دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) طنین انداز شد

در این ماه فرصت مناسبی بود تا با زمزمه دعای پر فیض ابوحمزه ثمالی، دل را هر چه بیشتر از ناخالصی ها زدوده و در این ضیافت الهی از دریای بی کران رحمتش سیراب شویم.

به همین بهانه در ماه ضیافت الله ویژه برنامه قرائت دعای پرفض ابوحمزه ثمالی در نظر گرفته تا زائران و دلدادگان حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) از این مراسم‌ بهره معنوی بیشتری دریافت کنند.

این مراسم معنوی از ساعت ۱۰ شب با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه شروع می شد و با زمزمه دعای پرفیض ابوحمره ثمالی توسط مداحان اهل بیت (علیهم السلام) پایان می یافت.

سفره پر برکت رمضان به میزبانی حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام)

یکی از برنامه های رفاهی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان هرساله در ماه مبارک رمضان، انجام تمهیدات لازم جهت پذیرائی و متنعم شدن زائرین از برکات سفره آن حضرت است لذا سعی شد با جذب مشارکت های مردمی و بانیان خیر، به نحوی برنامه ریزی شود تا در حد امکانات موجود، دعوتنامه های ضیافت سرا در اختیار زائران قرار گرفته و مهمانان با مراجعه به ضیافت سرا از این فیض معنوی بهره منده شوند.

در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 9 هزار نفر با تلاش خادمین این بارگاه نورانی از سفره حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) بهره مند شدند.

همچنین علاوه بر ضیافت سرای آستان مقدس، هر روز عصر آش نذری در بین شرکت کنندگان در مراسم جزء خوانی قرآن کریم و غذای نذری در شب میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شب های قدر در بین نمازگزاران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) توسط خادمین این بارگاه ملکوتی تقسیم می شد.

برپایی غرفه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، خیمه معرفت ویژه کودکان ۴ تا ۱۰ سال ، تفسیر موضوعی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام عزیزی، هر روز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، برگزاری ویژه برنامه های خدیجه مادر امت، طرح مودت در سالروز میلاد کریم اهل بیت (علیهم السلام) حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)،  شب های قدر و شب و روز شهادت و شام غریبان حضرت امیرالمومنین (علیه اسلام) از دیگر برنامه‌هایی بود که در ماه مبارک رمضان ویژه زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان تدارک دیده شده بود.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

50 − = 44