محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد و هزاران شیرخوار با گریه‌های خود به ندای هل من ناصر ینصرونی حضرت اباعبدالله (علیه السلام) لبیک گفتند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، حرم مطهر خواهر بزرگوار حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در جمعه اول ماه محرم و در آستانه عاشورای حضرت امام حسین (علیه السلام) میزبان هزاران مادر و کودک شیرخواری بود که هم نوا با حضرت رباب برای حضرت علی‌اصغر (علیه السلام) لالایی خوانند.

حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان مملوء ازمادرانی بود که به همراه کودکان خود که با لباس‌های سبز و پیشانی‌بندهایی که بر روی آن یا علی‌اصغر (علیه السلام) و یا مهدی (اواحنافداه) نوشته شده بود و آنها با امام حسین (علیه‌السلام) عهد بستند که فرزندان خود را بر محور مکتب حسینی به شکلی تربیت کنند که سربازی خالص و ولایتمدار برای امام زمان (عج) بوده و با اعمال خود بستر تحقق ظهور و حکومت صالحان را فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی با تأکید به اینکه در ترویج حیا و عفت خود و غیرت مردان بکوشید، گفت: دشمن می خواهد با آلوده کردن بانوان جامعه اسلامی و بی حیا کردن دختران و زنان اسلام را به زمین بزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دامن زن با حیا مرد به معراج می رود و این فرزندان یار امام زمان (ارواحنافداه) می شوند و تا پای شهادت ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دادن امروز حرام خوری در جامعه ما عادی شده است و هرکس می خواهد حق خود را از بیت المال بردارد، ابراز کرد: این بانوان هستند که می‌توانند مردان را از کسب روزی حرام بازداشته و با قناعت و صرفه‌جویی مانع از زیاده‌خواهی مردان و کارهای نامشروع و حرام احتمالی آن‌ها شوند.

در ادامه این مراسم حاج مهدی سلیمی با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی باری دیگر به بیان مظلومیت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پرداخت.

همچنین در این آئین پیکر پاک شهید «سید مهدی شریعتی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس بر دوش مردم ولایت مدار و عزادار تشییع شد.

لازم به ذکر است، همایش شیرخوارگان حسینی همه‌ساله باهدف ترویج و نشر معارف قیام عاشورا و تربیت حسینی در ایران و سایر کشورهای جهان به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و در سال جاری نیز همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۳۰۰ مکان در ایران و ۴۱ کشور جهان و بیشتر کشورهای آسیایی برگزار شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 19 = 22