همزمان با سالروز حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسمی با عنوان «بزرگداشت حماسه نه دی» در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این برنامه که چهارشنبه 8 دی ماه از نماز مغرب و عشاء و با هدف پاسداشت و زنده نگه داشتن حماسه تاریخی و ماندگار یوم الله 9 دی ماه در سال 88 برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن مرتضوی پیرامون اهمیت بصیرت به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه در مسائل سیاسی نه افراط داشته باشیم و نه تفریط، گفت: در مسائل سیاسی آن طوری باشیم که امام زمان ( ارواحنافداه ) می پسندند. بصیرت یعنی تیزبینی و خوشبین نبودن، بصیرت یعنی زود قضاوت و اعتماد  نکردن در مورد دیگران، بصیرت یعنی اینکه در مسائل اول فکر کنیم و سپس با عقل تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بصیرت شناخت حق از باطل است، افزود: بعضی با اسم دین به اسلام و دین ضربه می زنند و مردم را فریب می دهند. در همین اصفهان نیز تشیع انگلیسی و اسلام آمریکائی نفوذ کرده است.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به « ساسه العباد » در زیارت جامعه کبیره، خاطرنشان کرد: سیاست ما عین دیانت ماست. مسجد و امامزاده ما عین سیاست ماست. کار دشمن این است که متدینین را در لاک خود فرو ببرد.

مرتضوی تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد امام حسین ( علیه السلام ) را با زبان روزه در قتله گاه به شهادت می رسانند. خواص جامعه که بصیر نباشند و قدرت و ثروت آنها را فریب دهد امیرالمومنین ( علیه السلام ) را قربه الی الله در محراب مسجد شهید خواهد شد.

این کارشناس مسائل مذهبی و سیاسی در ادامه افزود: بصیرت یعنی منافق را بشناسی. در طول تاریخ هیچ گاه دشمن نتوانسته به دین ضربه بزند ولی نفوذی دشمن توانسته ضربه بزند. منافقین داخلی ضررشان از دشمن بیشتر است. در زمان امیرالممنین ( علیه السلام ) معاویه کاری از پیش نبرد ولی نفوذی های معاویه و خواص بی بصیرت حضرت علی ( علیه السلام ) را به زانو در آوردند.

حجت الاسلام مرتضوی در پایان با اشاره به حرکت عظیم مردم در روز 9 دی سال 88، تصریح کرد: فتنه 88 به کشور ضربات زیادی زد ولی 9 دی کشور ما را واکسینه کرد. مردم کشور در این روز بصیرت نشان دادند و خودجوش به صحنه آمدند.

گفتنی است؛ همزمان با نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و دیگر شهرهای  کشور به جهانیان نشان داده شد.

 

.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 89 = 90