دعای کمیل سحر جمعه قرآن کریم و روایات اهل بیت ( علیهم السلام ) بهترین لحظه دعا و نیایش را سحرگاهان می داند و بزرگان دینی ما نیز اهمیت فوق العاده ای به سحر داده اند. برخی از روایات و احادیث سحر شب جمعه را برترین وقت راز و نیاز با خدا معرفی می کنند و این دسته از روایات اهمیت بالایی را برای سحر شب جمعه مطرح می کنند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )، سحرگاه جمعه با دلي پيراسته، پروا پيشه و واثق به الطاف خداوندي، فرازهاي دعاي پرفيض كميل را زمزمه كرده و يكصدا نواي «يارب يارب يارب» سردادند.

مومناني كه همواره و هر كجا كه باشند، در دعاهاشان، اهل بيت عليهم‌السلام را شفيع خود قرار مي‌دهند، اين بار در جوار حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام )، در حالي كه گنجينه واژگان دعاي روحبخش كميل را مرور مي‌كردند، از زبان اميرمؤمنان خواندند «اللّهمَ اغفر لِيَ الذُّنوبَ الّتي تَحْبِسُ الدُّعاءَ» و آنگاه با خواندن «وَ قَدْ اَتَيْتُكَ يا اِلهى بَعْدَ تَقْصيرى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى مُعْتَذِراً نادِماً مُنْكَسِراً مُسْتَقيلاً مُسْتَغْفِراً مُنيباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً…» انواع اقرار به گناه را به زبان جاري ساختند.

لازم به ذکر است، مناجات سحرهای جمعه و قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای کربلایی سید رضا نریمانی و با حضور علما هرهفته از ساعت 3 بامداد در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55 − 45 =