img_2809

همایش بزرگ «لبیک یا حسین ( علیه السلام )» همزمان با سراسر کشور عصر سه شنبه 13 مهر ماه با حضور حجت الاسلام اسماعیل پور؛ رئیس اداره اوقاف شهرستان اصفهان و خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام ) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این مراسم زائران و مجاوران با شعار یا حسین و لبیک یا حسین انزجار و نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند و با اهداف امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا هم پیمان شدند.

در تجمع بزرگ عاشورائیان که عصر امروز با شعار لبیک یا حسین در حرم مطهر با حضورعاشقان حسینی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر لقمانی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر لقمانی با اشاره معانی لغوی کربلا، گفت: کربلا از “کربله” گرفته شده که به معنی رخوت، نرمی و سستی در گام‌هاست، به خاطر نرمی که در خاک آنجاست و یا از دو کلمه‌ی “کور” و “بابل” ترکیب یافته؛ یعنی مجموع قریه و آبادی‌های بابلیه یا از انضمام کرب و آل یعنی حرم خدا و جایگاه مقدس خدایی و یا از دو کلمه‌ی کار و بالا پدید آمده، یعنی عمل بالا و آسمانی و مقصود محل عبادت و نماز است.

وی در ادامه افزود: برخی اسم کربلا را از کرب و ایل مرکب دانسته‌اند. کرب به معنای حرم و ایل به معنای الله -حرم الله- و دلالت می‌کند که آنجا حرم الله است و مردم در آن عبادت می‌کنند و یا برخی کرب و بلا یعنی جایی که در آن غم و بلا هست نامیده اند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به نگاه ظاهری و احساسی و نگاه حسینی و عاشورایی به واقعه عاشورا و قیام امام حسین ( علیه السلام ) تأکید کرد: نگاه ها نسبت به عاشورا، کربلا و حرکت ابا عبدالله (علیه السلام) فقط زنده نگه‌داشتن و عزاداری نیست، بلکه درس‌آموز است و بزرگان شیعه به دنبال این هستند تا از حرکت امام حسین (علیه السلام) درس بگیرند.

حجت الاسلام لقمانی با تاکید بر اینکه شیعه انگلیسی در سر خود می زند برای حسین گذشته و مرده،  یادآور شد: تشیع انگلیسی مذهب را در سینه‌زنی و مجالس عزاداری خلاصه می‌کند که آمریکا نیز این را قبول دارد و در گذشته یزید، شاه و صدام نیز همین را می‌خواستند.

وی با تأکید بر این نکته که شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل بیت ( علیهم السلام ) از بهترین سرمایه های خود گذشتند، ادامه داد: شهدای مدافع حرم فارغ التحصیلان مکتب عاشورا و کربلا هستند و با خون مطهرخود از مبانی اسلامی و دینی دفاع کردند.

لقمانی با اشاره به گریه امام علی ( علیه السلام ) در سرزمین کربلا، خاطرنشان کرد: صبغ بن نباته مى‏گوید: همراه امام على (علیه السلام) از سرزمین کربلا گذر کردیم. محل سوار شدن، پیاده شدن و محل ریختن خونهاى شهدا را به من نشان داد و فرمود: در این محل جوانانى از آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) کشته مى‏شوند که آسمان ها و زمین بر آنها گریه خواهند کرد.

در پایان این همایش، مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) حاج محمد هویدا در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) و یاران با وفایش مرثیه سرایی کرد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

img_2818

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 42 = 49