1همایش گردهمایی روحانیون شاغل در اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با حضور جمعی از نمایندگان این دستگاه ها و روحانیون شاغل در آنها، با همکاری آستان مقدس حضرت زینب (علیها السلام)، در سالن اجتماعات کوثر حرم مطهر، برگزار گردید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: تجمع روحانیون و طلبه‌ها باید در جهت اصلی ترین رکن فعالیت این قشر، یعنی بصیرت افزایی باشد.

حجت الاسلام فقیهی ضمن حضور در گردهمایی روحانیون شاغل در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: اهداف بسیاری برای برپایی چنین گردهمایی ها و تجمعات بیان می شود که به نوبه خود قابل توجه و اهمیت است. اما نباید فراموش کنیم که بصیرت افزایی و گسترش دید و نوع نگاه روحانیت فعال در دستگاه های مورد نظر درباره مسائل سیاسی و اجتماعی روز مهمترین هدف از برگزاری چنین برنامه هایی است.

rohaniyon94-01 rohaniyon94-02

وی ادامه داد: ما به عنوان یکی از اقشار خاص جامعه موظف هستیم اشتباهات فکری و خطاهای خود را در نوع تحلیلمان ازمسائل سیاسی روز تحت نظرات و عقاید مقام معظم رهبری درآورده و در تحلیل مسائل مهم جامعه برای مردم دچار اشتباه نشویم. وی تصمیم گیری و اتخاذ موضع درباره چنین مسائلی را از مهم ترین بخش های فعالیت جایگاه روحانیت دانست و عنوان کرد: سستی در یادگیری مواضع صحیح و پیگیری مسائل مهم روز در جامعه موجب ایجاد اختلال در انجام وظایف ما شده و موجب ایجاد اشتباه در اتخاذ موضع نسبت به مسائل مهم می شود. وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با برپایی چنین جلساتی ضمن تاکید بر پای بندی به اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به منویاط مقام معظم رهبری به یکدیگر تاکید کرده و اساس فعالیت های خود را نظرات و عقاید ایشان قراردهیم. روحانیون مبلغ باید نسبت به مسائل روز جامعه آگاه باشند مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان نیز با ایراد سخنانی درباره اهمیت برگزاری مکرر گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در دستگاه های مذکور عنوان کرد: برخی گمان می کنند که مقدمه برگزاری این مراسم این است که ما در آستانه برگزاری انتخابات قرار گرفته ایم. مسلما یکی از وظایف ما ایجاد فضایی مناسب جهت حضور هرچه پرشورتر مردم در انتخابات و در پای صندوق های رای است. چرا که ساختار اصلی فعالیت ما را تقویت نظام جمهوری شکل می دهد و حضور پرشور مردم در انتخابات به منزله تقویت نظام است.

rohaniyon94-03 rohaniyon94-04

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: اما هدف اصلی برپایی چنین نشست هایی تاکید بر ضرورت آگاه سازی مردم در نقاط مختلف تحت نظارت روحانیت در زمینه مسائل روز ومهم جامعه است.
وی افزود: شاخص، معیار و ملاک عملکرد ما باید درستورات و اصول دین مبین اسلام باشد بی آنکه تبلیغی بر له یا علیه هیچ شخصیتی صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین چنانکه می دانیم مقام معظم رهبری به عنوان راهنمای اصلح همواره سخنان ونظرات خود را در قالب نکاتی سودمند و هوشیارانه نقل می کنند. که استفاده ازاین نظرات و فعالیت بر طبق چارچوب عقاید ایشان اصلی ترین شاخص عملکرد روحانیت فعال در دستگاه ها می باشد. وی تاکید کرد: مشغولیت روحانیت به مسائل جانبی مردم نباید وی را از پرداختن به مسائل مهمی همچون مسائل سیاسی و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه باز دارد. فضای غبارآلود سیاسی امروز به بصیرت بیشتری نیازمند است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در ادامه عنوان داشت: چنانچه می دانیم امروز فضای غبارآلودی بر حوزه سیاست حاکم است و برخی چنانکه باید و شایسته است حتی در سطح مدیران عالی رتبه، در فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیروی نکرده و تنها در کلام و سخن از ایشان هزینه می کنند.
حجت الاسلام حسینی افزود: ضرورت دارد تا موضوع و بهانه برپایی گردهمایی طلاب وروحانیون شاغل دردستگاه های مهمی همچون سپاه، اداره تبلیغات و اداره اوقاف تنها پرداختن به مسائل سیاسی و تاکید بر افزایش میزان هوشمندی و دقت روحانیون مبلغ و شاغل درمیان مردم باشد. وی تاکید کرد: با مطالعه تاریخ اسلام و بررسی دوران پس از ارتحال پیامبر مکرم اسلام (صلی الله و علیه و اله) و آسیب هایی که در زمان حیات ائمه معصومین (علیهم السلام) بر پیکر دین اسلام وارد شد پی می بریم که همواره خواص غافل، یعنی افرادی که همواره جزء خواص و مقربین بودند اما دچار غفلت و خطا شدند بیشترین ضربات را وارد ساخته اند.
بنابراین باید باهوشمندی تمام و دقت کافی نسبت به پیروی از رهبری نظام عمل نماییم.
وی افزود: شما روحانیون باید همواره از مسائل جزئی امور سیاسی آگاه بوده و ضمن تحلیل صحیح مسائل آن را برای مردم بازگو نمایید.

در پایان این همایش، روحانیون اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، مهمان سفره بابرکت حضرت زینب ( علیها السلام ) بودند.

rohaniyon94-05 rohanion94-07

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − = 14