کارگاه آموزشی «بازسازی روابط آسیب دیده همسران» در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این کارگاه آموزشی  که عصر پنج شنبه 20 دی ماه با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، دکتر حمید حبشی به اهمیت شناخت شاخصه‌های رفتاری همسران اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به خوشبختی در زندگی مشترک نیاز است زوج های جوان نحوه نگرش و نگاه خود را در حوزه مدیرت خانواده اصلاح کنند و اجازه ندهند در سال های نخست زندگی، تعارض ها و تعامل ها باعث ایجاد تردید و در نتیجه احساس تزلزل و پشیمانی در زندگی زناشویی گردد.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه سخنرانی خود مسیرهای مدیریتی را به دو قسمت تقسیم کرد و در تشریح مسیر اول بیان کرد: مسیر اول در مدیریت روابط خانواده متاسفانه به دلیل اینکه نیازی به آموزش، شناخت و فراگیری دانش خاصی ندارد در بین عوام مسیری رایج شده است و زن و مرد صرف داشتن موقعیت سنی و شغلی برای ازدواج، بدون هیچ گونه مهارت و آگاهی، در دنیای ناشناخته ازدواج قدم گذاشته و نتیجه آن می شود که در بزنگاه های زندگی این ضعف آگاهی مقدمه تقابل گردد.

دکتر حبشی در ادامه افزود: نگرش زوجین در مسیر اول بر مبنای مالکیت است و نگاه مالکیت به طرف مقابل باعث می شود به مرور زمان کنترل ها و نظارت های دائمی همسر شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه کنترل می تواند احساس آزاردهنده اسارت را در طرف مقابل ایجاد کند، ابراز کرد: وقتی احساس اسارت در زوجین بوجود می آید باید منتظر جرقه تقابل باشند که محصول تقابل درگیری و دعوا بین زن و مرد خواهد بود.

این روانشناس و مدرس دانشگاه با تاکید بر احتمال وجود سایه سرد طلاق در انتخاب مسیر اول، ضرورت انتخاب مسیر دوم را از سوی زوجین الزامی دانست و بیان کرد: در مسیر دوم که مسیری بسیار سخت و پر هزینه است، باید زوجین حس منیت را خط زده و مهارت از خود گذشتن را بیاموزند. وقتی در سایه چنین مدیریت خوبی، منیت حذف می شود نگاه امانت داری جای نگاه مالکیت را می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احساس شیرین رهایی به جای تقابل، ارتباط، همراهی و هماهنگی بین زن ومرد، ثمره این نوع نگاه و نگرش در مدیریت خانواده است.

ایشان ادامه داد: مرد باید در خانواده خود امنیت و آرامش را هدیه بدهد، به گونه‌ای که همسرش با دیدن او خوشحال و شاد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

53 + = 59