9 فیلم مستند «مهاجر» با محوریت روایتگری فعالیت های تیپ فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب کبری ( علیها السلام ) به کارگردانی حجت الاسلام ساسان فلاح فر، با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم افغانی عصر امروز ( جمعه ) 5 شهریور ماه در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) نمایش داده شد.

در این مراسم، حجت الاسلام ساسان فلاح فر درباره «مهاجر» گفت: مردم افغانستان از خودمان هستند اما متاسفانه بسیار کم به آنها توجه می شود، به خصوص که امروز افغانستانی ها در بحث مدافعان حرم حضور پررنگی دارند و مناطق بسیاری را در سوریه آزاد کرده اند که کسی از آن خبر ندارد.

وی بیان کرد: زمانی ساخت مستند «مهاجر» به ذهن من رسید که شبکه بی بی سی، مستندی بر ضد «فاطمیون» پخش کرد. همین مساله سبب شد تا تصمیم به ساخت مستندی درباره «فاطمیون» و به تصویر کشیدن واقعیت های آن بگیرم.

این مستندساز تاکید کرد: متاسفانه برخی مردم و مسئولان ما نگاه منفی نسبت به افغانستانی ها دارند، اما در این مستند چهره واقعی آنها به خوبی به تصویر کشیده شده است. آنها با شهادت خود یک شرافت کامل به افغانستانی بودن خود داده اند و همین مساله سبب شده است تا با افتخار بگویند افغانستانی هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند که افغانستانی ها به خاطر پول به سوریه می روند و می جنگند اما به تمام این سوال ها به درستی پاسخ گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افغانستانی ها در ایران درآمدی بیشتر از خود ایرانی ها دارند، توضیح داد: شاید عده ای از آنها برای اولین بار به خاطر پول به «فاطمیون» می پیوندند، اما تا پا به دمشق می گذارند همه چیز تغییر می کند.

فلاح فر در پایان افزود: شما به اصالت افغانی خود افنخار کنید، افغانی ها سهم بزرگی در دفاع از حرم اهل بیت ( علیهم السلام ) دارند، افغانی ها بسیار معتقدند و بیشتر نزدیک حرم ها زندگی می کنند .هرجا فاطمیون بوده اند آن جا فتح شده ولی به اسم دیگران.

در پایان این مراسم، مستند 30 دقیقه ای «مهاجر» به کارگردانی حجت الاسلام ساسان فلاح فر نمایش داده شد.

در حاشیه این نمایش، حجت الاسلام فلاح فر در مورد ساخت مستند حرم مطهر زینب صغری ( علیها السلام ) تا حرم مطهر زینب کبری ( علیها السلام ) ابراز علاقه مندی نمود و خاطر نشان کرد:  مراحل ساخت این مستند در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به زودی آغاز خواهد شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

8

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 − 37 =