12

عاشقان و دلباختگان اهل ‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در روز شهادت خورشید هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در رثای این امام همام به اقامه مصیبت پرداختند و رخت عزار بر تن کردند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، همزمان با روز شهادت ثامن الائمه (علیه السلام)، ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) برای عرض تسلیت شهادت هشتمین امام شیعیان به حرم مطهر خواهر بزرگوارش مشرف شدند.

در این مراسم که از ساعت 11 صبح با حضور هزاران دلداده به امام رئوف برگزار شد،‌ پس از قرائت حدیث شریف کسا، حضرت آیت الله مهدوی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.

حضرت آیت الله مهدوی با اشاره به آیه 24 سوره انفال، گفت: ما یک حیات جسمی و یک حیات روحی داریم. حیات جسمی ما وابسته به نفس کشیدن ماست. انسان زنده کسی است که قلبش کار می کند و انسان مرده کسی است که قلب او از کار افتاده باشد. ولیکن ما یک حیات روحی نیز داریم که با چشم دیده نمی شود.

وی ادامه داد: هدف انبیاء و اهل بیت ( علیهم السلام ) دادن حیات روحی به ماست. آن ها آمده اند روح انسان ها را زنده نمایند. روح انسان وقتی زنده است که یک جهان بینی اعتقادی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة»، خاطر نشان کرد: روح زنده روحی است که صفات انسانیت، اخلاق خوب و عمل صالح داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه اهل بیت ( علیهم السلام ) اگر معجزه نشان می دهند می خواهند برای ما اتمام حجت نمایند، افزود: امامان با یک شفای ظاهری فکر من را شفا می دهند، روح من را زنده می کنند و روح هایی که دچار شک و تردید شده اند را زنده می کنند.

ایشان در ادامه افزود:  کسانی که خدمت حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) مشرف می شوند یکی از فوایدش زنده کردن روح انسان هاست. خدا را بهتر باور می کند نماز و رفتارش بهتر می شود. کار اهل بیت ( علیهم السلام ) همین است.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: یا امام رضا ( علیه السلام ) با آن عصای موسی گونه خود به دل سنگ ما بزنید تا دل مرده ما زنده شود. ما پناهنده به خواهر بزگوارتان حضرت زینب ( علیها السلام ) شده ایم، آمده ایم بگوئیم: أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَى.

همچنین در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله مهدوی، کربلایی حامد عطریان فر بر مصائب امام رضا (علیه السلام ) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.

در پایان این مراسم عزاداران امام هشتم مهمان سفره کریمانه حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه السلام ) بودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

13

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 − 23 =