img_6794

همایش یاوران وقف با حضور سعید حسینی؛ قائم مقام و مشاورعالی مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان، حجت الاسلام امیری؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل پور؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان، جمعی از مسئولین فرمانداری و اداره اوقاف استان اصفهان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام اسماعیل پور در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به واقفین، هیئت امنا و خادمین موقوفات، گفت: هدف از برگزاری برنامه های هفته وقف ترویج فرهنگ و مسائل وقف در میان عموم مردم است. ما در اداره اوقاف باید به نیت واقفین عمل نمائیم که این کار ما را بسیار سخت می کند.

در ادامه این همایش، گروه تواشیح سلاله النبی به اجرای برنامه پرداخت و سپس معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سخنانی با تاکید بر اینکه موقوفات یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای واقفین است، گفت: 750 نوع نیت وقف مختلف و متفاوت در استان اصفهان به ثبت رسیده است و این امر نشان از گستردگی حوزه وقف دارد که واقفان نیک اندیش می توانند با ایجاد وقف های جدید نیازهای روز جامعه خود را برطرف کنند و در پویایی جامعه خود نقش مهمی را ایفا کنند و خود را نیز جاودانه نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری با اشاره به اینکه ما در حوزه موقوفات قرآنی کمبود جدی داریم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما برای گسترش و ترویج قرآن کریم نیازمند وقف های جدید هستیم تا بتوانیم با اجرای برنامه های متنوع از مهجوریت قرآن کریم جلوگیری نماییم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان 718 امامزاده، بقعه و آرامگاه به ثبت رسیده است که بسیاری از این بقاع متبرکه، امامزاده هستندو همانطوری که  رهبر معظم انقلاب فرمودند امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، این امامزاده ها همواره باید ملجأ و پناهگاه مردم باشند.

همچنین در این همایش از واقفین خیراندیش، هیئت امنا و خادمین موقوفات با حضور مسئولین اداره اوقاف استان اصفهان تجلیل شد.

در پایان این همایش واقفین، هیئت امنا و خادمین موقوفات مهمان سفره کریمانه حضرت زینب ( علیها السلام ) بودند.

گفتنی است در این همایش از بهزاد صبری؛ مدیر اجرائی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان تجلیل شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

img_6824

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65 − 64 =