mohamadi   به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، محمدرضا دیانی؛ رییس هیات مدیره بنیاد آلاء در نشست مدیران و معاونین بنیاد آلاء با حجت الاسلام محمدی؛ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اظهار داشت: در حال حاضر طرح توسعه آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در فضای به وسعت ۳۰ هکتار پس از ماه‌ها برنامه ریزی، تحقیق، مطالعات میدانی، استفاده از نظرات نخبگان معماری و فضای شهری کشور تهیه شده است.

رییس هیات مدیره بنیاد آلاء با بیان این که طی تفاهمنامه‌ای که با شهرداری اصفهان منعقد شده، طرح توسعه این آستان مقدس در دو بخش حوزه زیارتی و حوزه خدماتی به ترتیب به وسعت ۴ هکتار و ۲۶ هکتار اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات موجود در منطقه زنیبیه اصفهان بیان داشت: بافت پیچیده مذهبی و اعتقادی، مهاجر نشینی و بافت فرسوده منطقه تنها بخشی از مشکلات موجود در منطقه است که امید می رود با اجرایی طرح توسعه این آستان مقدس شاهد رفع این مشکلات و همچنین رشد و توسعه منطقه باشیم.

محمد صالح طیب نیا، مدیرعامل بنیاد آلاء نیز در این نشست ضمن تبریک نیمه شعبان به فلسفه شکل گیری بنیاد آلاء و مراکز تابعه اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳ خیرین کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف امر خیر کشور هزینه کرده‌اند که این مبلغ با درآمد نفتی کشور در سال ۹۴ برابری می‌کند.

مدیرعامل بنیاد آلاء در ادامه با تأکید بر این که امر خیر در کشور متولی مشخصی ندارد و منابع مالی در این حوزه به درستی مدیریت نمی‌شود، تصریح کرد: نبود متولی مشخص در امر خیر کشور و به نوعی هم پوشانی برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه خیر کشور موجب شده تا هنوز هم نیازمندان و توانخواهان بسیاری در کشور وجود داشته باشند.

وی افزود: مشکلات ذکر شده بنیاد آلاء را برآن داشت به منظور راهبری جریان خیر در کشور نسبت به ایجاد ساز و کارهای لازم گام بردارد و برنامه‌ریزی‌های همچون تلاش در راستایی تولید دانش خیر با تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه پژوهشی و همچنین عقد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه فرهنگیان، تلاش در راستایی ایجاد بانک جامع اطلاعاتی خیرین و خیریه‌های فعال در سطح کشور، تلاش در راستایی تدوین مدل‌های جدید خیر و پرداختن به امور خیر اولویت دار بر زمین مانده اشاره کرد.

همچنین حجت‌الاسلام محمدی؛ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن قدردانی از فعالیت‌‌های صورت گرفته توسط بنیاد آلاء در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اظهار داشت: خداوند به شما قوت دهد و باید شاکر باشیم که سعادت خدمت به اهل بیت را داریم که مصداق آیه رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلی‏ والِدَیَّ “پروردگارا! مرا توفیق ده تا شکر نعمتی را که به من و پدر و مادرم دادی بجا آورم ” است.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر ادامه روند فعالیتی بنیاد آلاء در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) افزود: امید است در آینده نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش‌ها و فعالیت‌های بنیاد آلاء در این آستان مقدس و منطقه زینبیه اصفهان باشیم.

لازم به ذکر است در این نشست جوادی؛ معاون خیر جاری بنیاد آلاء، صبری؛ معاون عمرانی بنیاد آلاء، دکتر ابوالقاسمی؛ رییس مرکز کنترل سرطان انتخاب، نیکی؛ مدیر مرکز کنترل سرطان انتخاب، بیک؛ مدیریت آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) و کیهان‌فر؛ مدیریت طرح توسعه این آستان مقدس حضور داشتند.

mohamadi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

69 − 63 =