thum-7e89dc9807321cde9820-z2875در ادامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، افتتاح همزمان 2875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 17 استان کشور، 10 بهمن ماه نیز در اصفهان، طی مراسمی با حضور استاندار محترم اصفهان، نماینده وزیر بهداشت و رییس واحد بهداشت دهان و دندان وزارت متبوع، رییس و معاون بهداشتی دانشگاه، رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان، قائم مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت های مردمی و جمعی از مسئولین بهداشتی استان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار گردید.

1

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراسم افتتاح همزمان 2 هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 17 استان کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم صدری معاون بهداشتی دانشگاه طی سخنانی در خصوص تحول در حوزه بهداشت گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در این حوزه رخ‌داده، ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به محروم‌ترین مردم در مناطق حاشیه‌نشین شهرها که با سخت‌ترین مشکلات بهداشتی درگیر بودند، است.

وی افزود: با افتتاح این برنامه در استان اصفهان، 450 هزار نفر حاشیه‌نشین در شهرهای فولادشهر، زنجان، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه و … تحت پوشش خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به تغییر بار بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر، تغییر تقاضا و درخواست‌های بهداشتی مردم، روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی و نارسا بودن شبکه شهری را ازجمله مهم‌ترین دلایل افتتاح این برنامه در حاشیه شهرها عنوان کرد.

صدری ارتقای خودمراقبتی، سواد سلامت، افزایش همکاری‌های بین بخشی و مشارکت‌های مردمی و خرید خدمات از طریق شرکت‌های تخصصی سلامت را از اولویت‌های مهم بهداشتی بیان کرد که عزم ملی دولت تدبیر و امید برای تأمین و ارتقای سلامت مردم در این بخش، بسیار تحسین‌برانگیز است.

2 3

در ادامه رسول زرگر‌پور نیز اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال 1392 با بیان شعارها و برنامه‌هایی شروع بکار کرد که خوشبختانه پس از گذشت 2 سال و نیم، بسیاری از این شعارها و برنامه به تحقق پیوست و بخش قابل‌توجهی از مطالبات مردم از دولت، نیز محقق شد.

وی یکی از اقدامات بسیار بزرگ و حیاتی در دولت تدبیر و امید را اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور عنوان کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بیمار نباید درد و رنجی جز رنج بیماری خود داشته باشد و همچنین مقدم بودن پیشگیری بر درمان اجرای این طرح تجلی بیانات مذکور بوده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و درمان در دولت، طی دو سال اخیر بیش از 9 هزار میلیارد ریال فقط هزینه طرح تحول نظام سلامت شده است که 150 میلیارد تومان آن به بخش بهداشت این طرح اختصاص داده‌شده است.

وی با ابراز خوشنودی از افتتاح مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه در حاشیه شهرها، افزود: بسیاری از مردم مستضعف و محروم مناطق حاشیه‌نشین شهرها از دسترسی به خدمات بهداشتی و سلامت محروم بودند و خدا را شاکریم که با عملی شدن این طرح، غربالگری و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بسیاری از افراد به بیماری‌های نهفته خودآگاه و نسبت به پیشگیری و درمان آن‌ها اقدام می‌کند.

5

صمدزاده نماینده وزیر بهداشت در این مراسم، به بیان اهمیت برنامه‌ها در حوزه بهداشت پرداخت و گفت: رسیدن خدمات بهداشتی و سلامت به افراد آسیب‌پذیر و محروم حاشیه‌نشین شهرها از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در برنامه‌های تحول نظام سلامت در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری، 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه اختصاص‌ یافته که دلیل آن حمایت وزیر محترم بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم است.

صمدزاده در ادامه افزود: با توجه به‌ سرعت اجرای برنامه‌های تحول در کشور، نباید غافل از برنامه و بسته‌های خدماتی شد و با قوی کردن زیرساخت‌ها و هماهنگی بسته‌های خدمتی، خدمات را به‌ صورت فعال و پایدار انجام داد تا از بار بیماری‌ها و مشکلات مردم کاسته شود.

4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 3