حجت الاسلام والمسلمین عالی؛

ائمه معصومین منشا رحمت برای جهانیان هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: ائمه معصومین(ع) منشا رحمت برای جهانیان هستند که این مهربانی و عاطفه سنگین آنان در بین دیگر انسان ها وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی آُستان ، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزپنجشنبه(22 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری درآستان مقدس حضرت زینب به جایگاه و ویژگی های ولی خدا بر روی زمین اشاره کرد و اظهارداشت: ائمه نسبت به جامعه احساس محبت بالایی دارند و دلسوزی آنان مثالی در بین مردم ندارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ائمه معصومین(ع) منشا رحمت برای جهانیان هستند که خیانت نمی کنند و به سبب همین خوبی ها معصوم هستند.

وی ادامه داد: این مهربانی و عاطفه سنگین آنان در بین دیگر انسان ها وجود ندارد و آنان این ویژگی را از یکصد ویژگی حضرت حق گرفته اند.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه معصومین گنجینه محبت هستند، تصریح کرد: همه محبت ها نزد آنان قرار گرفته و به سبب خوبی که دارند همه را گرد خود جمع می کنند.

وی به علم بالای چهارده معصوم اشاره کرد و گفت: این ویژگی نیز در انحصار آنان بوده و کسانی که بخش کوچکی از آن را دارند، به درجات بالا رسیده و تحول در خود ایجاد کرده اند.

این استاد اخلاق یادآورشد: حکومت بر دل بدون ظلم و زور از ویژگی های خاندان عصمت و طهارت به حساب می آید که مردم به سبب خوبی آنان اطاعت پذیرشان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همین ویژگی را هدف قرار داده و به دنبال تحریف بوده که نشان دهد معصومین به اجبار حکومت ها را می گرفتند ولی واقعیت ها نشان از محبت و دوستی مردم با این خانواده آسمانی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای رسیدن به حضرت باری تعالی باید از راهش وارد شویم، گفت: راه واقعی رسیدن به این جایگاه عظیم، اطاعت پذیری و پیروی از ولی بوده و اگر این پیوند قطع شود، به حد اعلی نخواهیم رسید.

وی اضافه کرد: شیطان خواهان ارتباط انسان با پروردگار نیست به همین جهت به دنبال قطع رابطه بین مردم و ائمه معصومین است.