حجت الاسلام والمسلمین عالی؛

اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست

استاد حوزه علمیه و سخنران مذهبی گفت: اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست بلکه باید راهکارهای هدفمند برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بکار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی آستان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزشنبه(12 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان اظهارداشت: حجاب مقوله مهمی برای جامعه اسلامی بوده و اثرات آن برای خانواده و کل کشور حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه افزود: نسبت به ترویج این فرهنگ و این مولفه اساسی هم مردم و هم مسئولان نقش دارند و باید سهم خود را برای این موضوع ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از روی جهل و ناآگاهی حجاب را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست بلکه باید راهکارهای هدفمند برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بکار گرفته شود.

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: در بعضی از مواقع بی حجابی سطح شهرها سازمان یافته بوده که در این خصوص نهادهای امنیتی و قضایی باید با آن برخورد کنند که به یک جریان تبدیل نشود.

وی ادامه داد: در قالب طرح عفاف و حجاب کشور، 20 دستگاه نقش دارند و باید سهم و وظایف آنان بررسی و اجرای ماموریت مطالبه شود.

به اعتقاد این کارشناس مذهبی، با افزایش هزینه بی حجابی، امکان مدیریت این موضوع و جلوگیری از گسترش حضور زنان بدون حجاب در جامعه وجود دارد.

وی به تاثیر و نقش مردم به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: مردم در اجرای سهم خود وظیفه دارند و نگذارند تا این توطئه شیطان و دشمن عملیاتی شود که مدل بارز آن در زمان رضا خان است.

استاد حوزه علمیه در پاسخ به اینکه چرا مسئولان کشور بر موضوع حجاب تمرکز دارند، اذعان داشت: دشمن بر این موضوع برای فروپاشی خانواده و به هم زدن نظم جامعه تمرکز کرده از این رو ما هم باید برای حفظ بنیان ارزشمند خانواده و جایگاه زن باید به آن بپردازیم.

وی ترویجی فساد و بی حجابی را فرصتی برای صدمه های جدی به جامعه خواند و یادآورشد: عریان ساختن زنان برای تبدیل به کالا شرایط را برای انحراف و فروپاشی خانواده و جامعه اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: حجاب مانع از تبدیل شدن زن به یک کالا و ویترین می شود و شاخصه های زن مثل انسانیت، علم و مدیریت او را برجسته می کند.