زِرِه دانش بر تن دارد و با تمامي آداب ، وبا توجه و معرفت كامل آن را فرا گرفته است . حكمت ، گمشده ي اوست كه همواره در جست و جوي آن ميباشد ، و نياز اوست كه در بدست آوردنش ميپرسد . در آن هنگام كه اسلام غروب ميكند و چونان شتري در راه مانده دم خود را به حركت درآورده ، گـردن خود را به زمين مـي چسباند .

* سيماي امام زمان (علیه السلام)

زِرِه دانش بر تن دارد و با تمامي آداب ، وبا توجه و معرفت كامل آن را فرا گرفته است . حكمت ، گمشده ي اوست كه همواره در جست و جوي آن ميباشد ، و نياز اوست كه در بدست آوردنش ميپرسد . در آن هنگام كه اسلام غروب ميكند و چونان شتري در راه مانده دم خود را به حركت درآورده ، گـردن خود را به زمين مـي چسباند . او پنهان خـواهد شـد ( دوران غيبت صغري و كبري ) ، او باقيمانده ي حجت هاي الهي و آخرين جانشين ، از جانشينان پيامبران است .

خطبه 182 نهج البلاغه استاد محمد دشتي

* ره آورد حكومت حضرت مهدي (علیه السلام)

بدانيد آن كس از ما (حضرت مهدي عج ) كه فتنه هاي آينده را در يابد ، با چراغي روشنگر در آن گام مي نهد ، و بر همان سيره وروش پيامبر (ص) و امامان (ع) رفتار ميكند تا گره ها را بگشايد ، بردگان و ملتهاي اسير را آزاد سازد . جمعيت هاي گمراه و ستمگر را پراكنده و حق جويان پراكنده را جمع آوري ميكند . او (حضرت مهدي عج ) سالهاي طولاني در پنهاني از مردم به سر مي برد ، آنچنان كه اثر شناسان ، اثر قدمش را نمي شناسند ، گرچه در يافتن اثر و نشانه ها تلاش فراوان كنند . سپس گروهي براي درهم كوبيدن فتنه ها آماده ميگردند ؛ و چونان شمشيرها صيقل ميخورند . ديده هايشان با قرآن روشنائي گيرد ، و در گوش هايشان تفسير قرآن طنين افكند ، و در صبحگاهان و شامگاهان جام هاي حكمت سر ميكشند .

خطبه 150 نهج البلاغه استاد محمد دشتي

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 36 = 40