حجت الاسلام و المسلمین عالی;

اولین عمل در بندگی خداوند نیکی به والدین است

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت احسان به والدین و جلب رضایت پدر و مادر گفت: اولین عمل در بندگی خداوند نیکی کردن به والدین است.

به گزارش روابط عمومی آستان حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در آستان مقدس حضرت زینب، به روایتی از امام پیامبر اکرم(ص) در خصوص حقوق والدین اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که نسبت به والدین خود نیکی کند عمر او طولانی و رزق او زیاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصیل خانه و خانواده والدین هستند، خاطرنشان کرد: والدینی که از دنیا رفته‌اند هم نیاز به نیکی کردن و توجه فرزندان خود دارند، پدر و مادری که از دنیا رفته‌اند چه بسا بیشتر از گذشته نیاز به فرزندان خود دارند و باید بدانیم که بعضی افراد بعد از مرگ والدین خود عاق والدین می‌شوند بخاطر اینکه در حق آنها کوتاهی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: با مرگ همه چیز تمام نخواهد شد و انسان باید به یاد والدین خود باشد و پس از مرگ‌شان برای آنها خیرات بفرستد، حتی اگر پدر و مادر کافر و فاسق هم باشند فرقی نمی‌کند، قرآن کریم می‌فرماید به والدین خود احسان کنید، نگفته است که والدین باید مؤمن باشند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر حقوق والدین بر فرزندان، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند سه چیز وجود دارد که فرقی بین کافر و مسلمان ندارد و باید به آن پایبند باشیم، نخست وفای به عهد، دوم ادای امانت است و سومین مورد که مسلمان و کافر ندارد پدر و مادر هستند.

وی ادامه داد: عدم رضایت والدین از ما باعث می‌شود دعای ما مستجاب نشود، وضعیت کسی که والدین در حق او نفرین کنند بسیار بدتر است. انسان باید سعی کند که مبتلا به نفرین والدین خود نشود و از این مخمصه‌ها خود را نجات بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی انقطاع نسل را از آثار نفرین پدر به فرزند عنوان کرد و گفت: خیلی باید مراقب باشیم که مورد نفرین والدین واقع نشویم. یکی از اعمالی که بهترین اعمال است و ما را به خداوند می‌رساند و بنابر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر تبیان اولین عمل در بندگی خداوند، احسان به والدین است و خیلی در زندگی ما اثر دارد