حجت الاسلام والمسلمین عالی؛

بد اخلاقی در خانه حق الناس و مایه نکوهش انسان است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از بد رفتاری ها در محیط خانواده گفت: بد اخلاقی در خانه حق الناس و مایه نکوهش انسان است و عاقبت بدی را نصیب می کند.

به گزارش روابط عمومی آستان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزیکشنبه(13 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس حضرت زینب اصفهان به مسائل تربیتی خانواده اشاره کرد و اظهارداشت: برخی از زنان و مردان در محیط خانه رفتار پسندیده ای با همسر و اهل و عیال خود ندارند و این از خسارت های زندگی به حساب می آید.

استاد اخلاق و واعظ برجسته کشوری افزود: شاید این مرد یا زن در بیرون خانه خوش برخورد باشد اما نسبت به اعضای خانواده خود رفتار پسندیده ای ندارد و این موضوع باعث خسارت در دنیا و آخرت برای او خواهد شد.

وی ادامه داد: بد اخلاقی در خانه حق الناس و مایه نکوهش انسان است و عاقبت بدی را  با وجود عبادت و حتی جایگاه های عالی معنوی خواهد داشت.

به گفته حجت الاسلام عالی، بد اخلاقی و رفتارهای تند مورد نکوهش دین اسلام بوده و در محیط زندگی باید حسن خلق وجود داشته تا کانون خانواده گرم و توام با انرژی باشد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات در زندگی انسان پی می آید، تصریح کرد: منشا بسیاری از این اتفاقات رفتارهای غلط مردم نسبت به همدیگر است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اصلاح منش و رفتار لازم است، اذعان داشت: نذر مجازات یکی از روش ها بریا مقابله با اشتباهات بوده که بزرگان نیز از آن بهره می بردند.

وی اضافه کرد:‌ فرد در این روش پرداخت دین و یا روزه داری را برای کفاره اشتباه خود قرار می دهد تا اینگونه مجازات شده و اراده مقابله با اشتباه خود را پیدا کند.