m.em.reza93kabar به گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، مراسم جشن باشکوه میلاد امام رضا (علیه السلام) مصادف با شب میلاد آن امام همام از نماز مغرب و عشاء با حضور خیل زائران و مجاوران در حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) برگزار شد.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجه الاسلام امیری، قاری نوجوان سید حسین هاشمی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و سپس حجه السلام میرمرشدی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت السلام میرمرشدی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت احمد بن موسی به بیان ویژگی های انسان کریم پرداخت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند دنیای غرب مدعی است که در دو جهت بالاترین است، یک عقل و آگاهی و دوم مدیریت و در این دو جهت بر همه برتری دارد.

بر اساس این دیدگاه باور نظام سلطه این بود که باید میدان دار عالم هستی باشد و هر کسی که که در مقابل این دیدگاه بایستد باید سرکوب شود. همین نگاه در دوران بنی امیه و بعد بنی عباس حاکم بود و هارون الرشید و مامون علیهم العته خود را ولی نعمت جهان می دانستند.

حجت الاسلام میرمرشدی در ادامه به ابعاد مختلف حضور امام رضا علیه السلام در خراسان و ولایت عهدی حضرت پرداخت.

ایشان در پایان به بیان کرامات امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: همه دنیا به شما می بالند، اگر فرهنگ علی بن موسی الرضا بر شما وارد شود دنیا در دست شما خواهد بود.

پس از سخنان حجت السلام میرمرشدی کلیپی زیبا از امام رضا علیه السلام پخش شد و سپس برادر نعمت الله بهمنی اشعاری زیبا در مدح امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام خواند.

حسن ختام این مراسم باشکوه نور افشانی صحن مطهر خواهر بزرگوار امام رضا علیه السلام حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهم السلام بود.

در این مراسم به کسانی که به سوال مسابقه جواب صحیح داده بودند به قید قرعه به 5 نفر از شرکت کنندگان کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و به 25 نفر هم پلاک طلا اهدا گردید.

ضمنا در شب میلاد با سعادت خورشید هشتم ضریح مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهم السلام خواهر بزرگوار امام رضا علیه السلام غبارروبی شد.

برای دیدن این مراسم بر روی تصویر کلیک کنید

m.em.reza93tasvir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 62 = 69