یلدا

در هفدهمین جلسه ویژه برنامه پاتوق دختران آستان مقدس حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، شناخت تیپ شخصیتی و مقیاس‌های آن بررسی گردید.

مریم موسوی دکترای جامعه‌شناسی در جمع دختران نوجوان مسیر شناخت و خودشناسی را در سه گام دانست و گفت: اولین مرحله شناخت تیپ شخصیتی براساس چند مقیاس شامل برون گرایی یا درون گرایی، حسی یا شهودی، قضاوتی یا ادراکی است. شما با تشخیص تیپ شخصیتی خود قادر هستید تصمیمات بهتری را برای مسیر آینده خود مانند انتخاب رشته تحصیلی و شغلی بگیرید.

این فعال اجتماعی در ادامه متذکر شد: هر زمان سخن از تیپ شخصیتی باشد، منظورمان تفاوت‌های انسان ها با یکدیگر است، با شناخت تیپ شخصیتی خود و طرف مقابلتان یا افرادی که با آنها مرتبط هستید به دیگران برچسب نمی‌زنید و آنها را درک می کنید.

این جلسات هفتگی تحت عنوان «پاتوق قرار» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دختران ۱۴ الی ۱۸ سال منطقه ۱۴ اصفهان با موضوعات خودشناسی و مباحث معرفتی و اعتقادی برگزار می‌شود و در حاشیه هر پاتوق ویژه برنامه‌هایی شامل اجرای گروه سرود، روایتگری دفاع مقدس، اطلاع رسانی‌های پزشکی و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا می‌گردد.

گفتنی است دورهمی دختران پاتوق  در شب یلدای فاطمی نیز با سخنرانی حجت الاسلام بیرانوند 30 آذرماه اجرا شد، این پاتوق سه شنبه هر هفته ساعت 15 برگزار می گردد.