محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱، حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را مثل خورشیدی در شهر اصفهان دانست که دارای نور معنوی و موجب هدایت است و اذعان کرد: یکی از بهترین، مهم ترین و با برکت ترین عناصر تربیتی دانش آموزان بقاع متبرک امامزادگان همچون این آستان مقدس است.

ابراهیمی در دیدار با مسئولین حرم مطهر خواهر امام رضا علیهماالسلام بیان کرد: بیش از یک میلیون دانش آموز از پایه اول دبستان تا پایه دوازدهم در اصفهان مشغول تحصیل هستند و قریب به ۴۵۰ هزار نوآموز پیش از دبستان می باشند که باید به سفارش مقام معظم رهبری با همکاری یکدیگر برای تربیت منسجم آنان اقدام کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مهم این ارگان خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از کانال آموزش و پرورش در کشور انجام شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و در واقع این ارگان با جمعیت عمده در کشور ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد.
حرم، مرکز فعالیت های فرهنگی-تربیتی ناحیه ۴ آموزش و پرورش استان اصفهان
او مدرسه را یکی از عناصر تربیتی عنوان نمود و متذکر شد: خانواده، نهادهای دیگر و رسانه از دیگر عناصر تربیتی هستند اما بهترین، مهمترین و بابرکت ترین این مراکز بقاع امامزادگان هستند و سپس مساجد، گلستان های شهدا و هیئات میتوانند در تربیت دینی دانش آموزان اثرگذار باشند. بنابراین ما نه تنها به عنوان همکار بلکه بواسطه رسالتی که داریم به یکدیگر نگاه کنیم و تلاش ما در تربیت دینی باید هم افزا باشد تا با دشمنانی که میخواهند دانش آموزان ما را از هویت دینی و فرهنگی تهی کنند، مقابله کنیم.
محمدرضا ابراهیمی ضمن مدد جستن از مقام حضرت زینب سلام‌الله‌علیها جهت بصیرت افزایی در این دوران خاص متذکر شد: به دلیل تراکم بالای جمعیت در منطقه ۱۴ اصفهان، ناحیه ۴ آموزش پرورش قریب به ۹۰ هزار دانش آموز دارد که مرکزیت فعالیتهای فرهنگی، تربیتی آن باید آستان مقدس خواهر امام رضا علیهماالسلام باشد.
گفتنی است در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده مدیریت حرم مطهر و معاونین آموزش پرورش استان اصفهان برگزار شد، تفاهم نامه‌ای مبنی بر تعاملات و راه‌های همکاری فی مابین منعقد و نشان خادمی حضرت زینب سلام الله علیها به مدیرکل آموزش و پرورش اهدا گردید و زیارت دسته جمعی به همراه بازدید از پروژه های عمرانی و ظرفیت های اماکن حرم صورت پذیرفت.